3+1 szuper üzleti könyv

Többször írtam már, hogy imádok olvasni, és rengeteg könyvet dolgozok fel egy évben. Tavaly 34 könyvet olvastam, 7751 oldal terjedelemben. Egy listát lejjebb meg lehet tekinteni (a kép készítése után még olvastam egy könyvet). Instagramon is, illetve Facebook-on is megkaptam a kérdést, hogy melyik volt a 3 legjobb könyv, amit olvastam.

A fent említett, 2018-ban olvasott könyveim:

2018-ban olvasott könyvek

Elöljáróban
A lista szubjektív, azaz az én nézőpontomból készült. Ha valaki ugyanezt a könyvlistát végigolvassa, más lesz az ő „TOP3” könyve. Egyszerűen más az ízlésünk, mentalitásunk, felkészültségi szintünk. Szóval így érdemes nézni az alábbi listát. Másrészt nem csak ez a 3 könyv tetszett nagyon, de ha már TOP3-as lista, akkor csak 3 könyvet emelek ki.

3. Bill Zanker és Donald Trump – Gondolkodj nagyban, és csapj oda keményen

Donald Trumpot lehet szeretni vagy utálni, de az biztos, hogy üzleti értelemben egyedi az életműve.

Ez egy olyan könyv, amelyről azt gondolom, hogy mindenkinek olvasnia kell, aki üzlete(ke)t köt. Aztán mindenki el tudja dönteni, hogy úgy cselekszik-e, ahogy a könyv leírja. Mert a könyvben az életből vett példákkal vannak illusztrálva azok a dolgok, amelyekről tanítani akar.

Teljesen alapoktól indul a könyv (teszt a sikerességhez, elindulás, akadályok leküzdése) és egészen haladó szintig (gondolkodásmód kialakítása, hatástöbbszörözés, stb.) „elvisz”.

Persze néha szinte elképzelhetetlen összegekkel és méretekkel találjunk magunkat szemben a könyvben, de a leírt példák és alapelvek kicsiben is működnek.

2. Greg McKeown – Lényeglátás

Ez a könyv már nagyon régen „kergetett” engem. Először egy tanácsadó ajánlotta, majd láttam marketinges Facebook csoportban, majd másik tanácsadó ajánlott könyvei között is szerepelt. Azt mondtam magamnak, ha már 3x is szembejött velem, az nem lehet véletlen. El kell olvasnom.

És nem bántam meg. A könyv akkor nagyon hasznos az olvasónak, ha mindig számtalan feladat közül kell kiválasztani azt, hogy éppen mivel foglalkozzunk.

A könyv egy remek útmutató arra, hogyan érjük azt el, hogy csak a valóban szükséges dolgok elvégzésével töltsük az időnket.

Amíg valaki nem látja a lényeget, addig a könyv megnevezése szerint „lényegvak”. A könyv lapjain a „lényegvak” és „lényeglátó” személyek gondolati különbségeit is megismerhetjük, ezáltal még nagyobb felismeréssel hat a lényeglátás fontossága.

1. Jeff Walker – Launch

A könyv nem csak a szellemiségében áll nagyon közel hozzám, hanem ha úgy rangsoroltam volna a könyveket, hogy melyik hozhatja a leggyorsabban a legtöbb bevételt, akkor is az első helyen végzett volna a tavaly olvasott könyvek között. 

Akár termékbevezetés előtt áll valaki, akár már meglévő termék/szolgáltatás kampányához keres ötletet, ez a könyv remek választás.

Érthetően és olvasmányosan fel van építve, hogy egy ötletből – akár 0 követőtáborral is – hogyan lehet bevételt termelni és maximalizálni.

Ehhez nem kell más, csupán egy ötlet, érdeklődők, és egy jól megtervezett és kivitelezett kampány.

+1 Szűcs Ádám – A sikeres online vállalkozás építőelemei

A kakukktojás könyv, ugyanis ezt én írtam, ezért nem is rangsoroltam, mert nem szerettem volna a szerénytelenség bűnébe esni.

Miről szól a könyv? Többek között:

  1. Kifejtem, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy weboldal megtervezésénél.
  2. De hiába van weboldalunk, ha azt nem találja meg senki. Ezért a következő fontos lépés a keresőoptimalizálás, illetve hogyha eladást is akarunk a weboldalról, akkor az online marketing. Ezek nem annyira ördögtől való dolgok, mint ahogy sokan szeretnék beállítani.
  3. De hiába a jól működő weboldal, ha a mögötte lévő vállalkozás, vagy az azt üzemeltető vállalkozó (cégvezető) a „gyenge láncszem”. Ezért kiemelt szerepet kap a könyvben a vállalkozás- és vállalkozófejlesztés témaköre is.

Tartalomjegyzék, ajánlások, megrendelés: https://olcsoweboldal.hu/konyv/

Jó olvasást kívánok!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!