Egy kevésbé ismert Google Analytics funkció

A Google Analytics nagyon sokrétű statisztikát képes mutatni a weboldal látogatóiról, és ezek közül talán sokat nem is ismernek az Olvasóim.

Ha a rendelkezésre álló információkat jól használjuk fel, és a megfelelő eredményeket szűrjük ki az adattengerből, akkor abból előnyt kovácsolhat a weboldala fejlesztése során, amiből következik, hogy a tudatos fejlesztés miatt a bevételei is nőni fognak!

Az Analytics képes arra, hogy csoportokba rendezze a látogatókat, és úgynevezett „szegmensenként” külön-külön elemezzük a viselkedésüket, felhasználói szokásukat.

A Google Analytics irányítópultján kattintson a következő képen „1.” számozással ellátott helyre, és a megjelenő „Alapértelmezett szegmensek” (a képen „2.” számozással ellátott hely) részből tud választani (maximum négyet) a rendelkezésre álló alap szegmensek közül, amelyeket az Analytics alapértelmezettként felkínál.

Speciális szegmensek
Speciális szegmensek

Ezután az „Alkalmaz” gombra kell kattintani, és máris látszik az eredmény, kicsit átalakult a grafikon:

Az új vs. visszatérő látogatók a weboldalon
Az új vs. visszatérő látogatók a weboldalon

Amint láthatja a példából, nagyon jól látszik, hogy pl. a visszatérő látogatók több oldalt néznek meg látogatásonként, valamint sokkal több időt töltenek a weboldalon. Tehát ebből következik, hogy megéri a tartalom megfelelő fejlesztésén fáradozni, hiszen a minőségi tartalom fogja rávenni a látogatókat, hogy visszatérjenek máskor is egy weboldalra, és hogy ott még több időt töltsenek el.

Még egy példa: milyen eredményt kapunk ha a különböző látogatói forrásokból érkezők statisztikáit vetjük össze?

A forgalmi források különbségei
A forgalmi források különbségei

Felhívom az Olvasóim figyelmét, hogy a következtetéseket mindenkinek magának kell levonnia, vagy szakembert kell bevonnia ehhez, mert ugyanazok az eredmények más-mást jelenthetnek különböző piaci szegmensekben!

ui.: A szegmentálás nem csak az irányítópulton használható, hanem a többi Analytics almenüben is!

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

“Egy kevésbé ismert Google Analytics funkció” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Tévedésben vagy!
    Ez nem az olcsoweboldal.hu! Ez a drágaweboldal.
    Olyan értékes információkat közölsz rajta.

    Aki nem látja be, hogy az általad készített honlap szakértelemmel készül, és nem érdemes másra bízni az induló weboldalának készítését az elveszett!

    Magamat nem tartom egészen kezdőnek, de nekem is hasznos infókat adsz!

    Nagyra becsülöm szorgalmadat!

  2. Néha azt látom, hogy a google.hu -t nem search traffic-nak („keresési forgalom”) veszi az analytics, hanem referring site-nak (hivatkozási), ami sok esetben megtévesztő.
    Ez miért van vajon? Sokan használják a google.hu-t kiindulásként, és totál félreviszi az eredményt, ha arra lennék kíváncsi, milyen arányból jönnek keresőből.

  3. Az okát sajnos nem tudom, hogy miért csinálja ezt az Analytics, de ha a referring site-ból kivonod, és a search traffichoz adod a google.hu eredményét, akkor tudsz arányt számolni.

    Sajnos ez van, el kell fogadni, ennyi baja legyen az ingyenes Google Analytics-nek! 🙂

Szólj hozzá!