A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon.
Hol jelenik meg a SEO címsor (title) és SEO leírás (description) a Google-ben?
Mutatom: A kékkel jelzett rész azok, amik címsorként vannak beállítva a weboldalon, a fekete, hosszabb szövegek pedig azok, amik leírásként vannak megadva.
Hol lehet beállítani a címsor és leírás értékeket?
WordPress alatt a YOAST SEO, vagy All in One SEO Pack bővítmény használatával. Ezek olyan bővítmények, amelyek – sok más funkció mellett – lehetőséget nyújtanak az oldaltulajdonosoknak, hogy minden tartalom alá beállíthassák a címsor és leírás értékeket.
Hogyan töltsük ki a meta címsort és leírást?
Mindkettőre igaz, hogy aloldalanként más legyen, tehát ne ismételjük meg minden aloldalon ugyanazt a címsort és leírást. Hiszen nem ugyanarról szólnak az aloldalak, ezért nem megfelelő az, ha a címsorok és/vagy leírások ennek ellenére egyezőek. Egyik elem se kulcsszóhalmozásból álljon!
- Címsor (title): Röviden, lényegre törően foglaljuk össze az aktuális aloldal tartalmát. Fontos, hogy „vonzza a szemet”, legyen továbbolvasásra ösztönző. Érdemes lehet speciális karaktereket (pipa, csillag) elhelyezni benne, de csak módjával, és nem minden aloldalon! Optimális hossz: 50-70 karakter között.
- Leírás (description): A címsor kiegészítése. Ha a címsor felkeli az érdeklődő figyelmét, a leírással rá kell venni a kattintásra az olvasót. 1-2 mondatban foglaljuk össze az oldal tartalmát. Optimális hossz: 160-220 karakter között.
Megjelenik a címsor és leírás a weboldalon?
A címsor a böngészöfülön megjelenik, de a leírás nem látszik. A forráskódban így néznek ki:
És mi van a META kulcsszavakkal?
Már 2009 óta nem veszi figyelembe a rangsorolásnál a Google, így felesleges kitölteni.
Mit ne írjunk be a címsor és leírás mezőkbe?
- Olyat, ami nem releváns az oldal tartalmára nézve. A „jó lenne, ha x, y kulcsszóra előre kerülnénk a Google-ben” mondatot mantrázóknak: tenni kell érte, ezen kulcsszavakra kell optimalizálni a szöveget. Ha csak a meta elemekben jelennek meg, nem lesz ráhatása a Google-beli helyezésre, a Google felismeri a trükközést.
- (az alábbi képhez) Igen, mindenki hibázik. De ezért ezt kiírni meta leírásba… Nem túl nyerő ötlet, én biztos nem kattintanék erre a találatra. Na jó: de, mert cikket írok róla. 🙂