Facebook likebox minden weboldalra

A cikk a Weboldal készítés tanfolyamos weboldalamra készült, ezért a tegeződés! Ha valakit ez zavar, elnézést érte!

Amennyiben van egy weboldalad, amit közösségi marketing révén szeretnél látogatottabbá tenni, nyilvánvalóan az első lépés, hogy létrehozd a weboldalad számára a Facebook profilodat.

Amikor ez megvan, be kell illeszteni a megfelelő módon egy Facebook likeboxot a weboldalra, érdemes látható helyre. Valójában esztétikai szempontok alapján érdemes eldönteni, hogy egy álló boxot hozol létre az oldalsávban, vagy a cikkek alatt jelentetsz meg egy fekvő boxot.

A rajongói tábor első tagjai nyilvánvalóan azok lesznek, akik eddig is látogatták az oldaladat, ők lesznek az elsők, akik csatlakoznak a Facebook klubodhoz.

Eladó rajongótáborok

Sok cég foglalkozik azzal, hogy már meglévő rajongótáborokat bír rá arra, hogy egy-egy Facebook klubhoz csatlakozzanak.

Ez a megoldás igen drága, és nem mindig hatékony, mivel egyáltalán nem biztos, hogy a célközönséget éri el. Azonban igaz, hogy ily módon lehet a leggyorsabban hatalmas rajongótábort szerezni.

Például:

Van egy bútorokat forgalmazó webáruház, aminek a Facebook profiljához már két ezer rajongó csatlakozott egy marketing szakember révén. Ugyanez a marketing szakember elvállalja ruházati üzlet Facebook profiljának menedzselését, majd miután létrehozta a profilt, valamilyen módon ráveszi a bútor webáruház rajongóit, hogy csatlakozzanak az új klubhoz.

Mi történik ilyenkor? A rajongói tábor egy része csatlakozik a ruházati üzlet klubjához, ám ezt pusztán rutinból teszi, egyáltalán nem áll szándékában abban az üzletben vásárolni. Ebből adódóan létrejött egy több ezer főt számláló rajongói tábor, melynek nem lehet eladni, de még a weboldalt sem fogják meglátogatni.

Természetesen, ez egy igen sarkalatos példa volt, arra kívántam rámutatni, hogy nem feltétlenül az a cél, hogy minél gyorsabban, minél több rajongót gyűjtsünk egy Facebook klubba.

A likebox fontossága

A cikk elejére visszatérve, első lépés a likebox létrehozása, minek révén az eddigi látogatók csatlakozni tudnak a frissen létrehozott Facebook profilhoz.

Az ő csatlakozásuk révén elérhetővé válnak a tagok ismerősei, melyeknek egy része hasonló érdeklődési körrel rendelkezik, hiszen ismerősök, így a valódi érdeklődők fognak csatlakozni a továbbiakban a klubhoz, a Facebook felületén.

Például:

Van egy ezotériával foglalkozó weboldalad, aminek van néhány látogatója naponta. A likebox révén ezek a látogatók csatlakoznak a klubodhoz a Facebookon, mert ők valódi érdeklődők, és folyamatosan több információt szeretnének olvasni ebben a témában.

A csatlakozás látszik a Facebook hírfolyamban, valamint a profiljukban is. Valószínűleg annak a látogatónak, aki odatévedt az oldaladra, vannak ismerőseik, akiket szintén érdekel az ezotéria témaköre, esetleg annak egy része, így amikor ez megjelenik a hírfolyamban, ránéznek ők is az oldaladra, hiszen érdeklődők, és ha tetszik nekik a weboldalad, akkor ők is csatlakozni fognak a klubodhoz.

Így jön létre egy valódi célközönség. Az előző példához képest lassabb a folyamat, ám saját weboldalad tekintetében sokkal értékesebb rajongótáborod lesz, mint egy vásárolt rajongószám esetén.

Ezt a folyamatot meg lehet gyorsítani, valamint érdemes fenntartani az érdeklődést, hogy a rajongói tábor aktív maradjon, és időről-időre visszatérjen a weboldalra, erről bővebben a megosztással kapcsolatos cikkben olvashatsz.

Ez a cikk egy 4 részes cikksorozat része. A további részek, és a megjelenésük dátuma:

  1. A Facebook több mint divat (2011. augusztus 16.)
  2. Facebook likebox minden weboldalra (2011. augusztus 18.)
  3. Oszd meg és uralkodj! (2011. augusztus 23.)
  4. Rázd fel a közönségedet! (2011. augusztus 25.)

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!