A cikk a Weboldal készítés tanfolyamos weboldalamra készült, ezért a tegeződés! Ha valakit ez zavar, elnézést érte!
Napjainkban nagyon sok szó esik arról, hogy milyen marketing lehetőségeket rejt magában a Facebook, ám főként üzletek, webáruházak, egyéb eladások tekintetében készülnek a statisztikák.
A Facebookra való tekintettel új marketing terület alakult ki, ez a közösségi marketing, mely igen nagyra nőtte ki magát.
Arról kevesebb szó esik, hogy mennyiben segíti elő egy weboldal látogatottságát a Facebook jelenlét, valamint mekkora jelentősége van a versenyképesség megőrzésében, holott szinte már nem is létezik olyan weboldal, ahol ne lenne megtalálható a Facebook közösséghez kapcsolódás lehetősége, valamint a like gomb.
Magyarországon a Facebook felhasználók több mint 3 millióan vannak, ami nem elhanyagolható, ám sokkal fontosabb tényező, hogy a felhasználók nagy része aktív, nem csupán regisztrációval és felhasználó profillal rendelkeznek, hanem nap, mint nap elidőznek az oldalon, olvasgatják a bejegyzéseket, játszanak, stb.
Ebből a nézőpontból tekintve világosan látható, hogy a Facebook jelentősége jóval nagyobb, mint az egyéb közösségi portáloké, hiszen ez egy olyan kommunikációs csatorna, melynek fontossága napról-napra növekszik.
Jelenleg a kis- és középvállalkozások, valamint az egyéni weboldalak könnyebb helyzetben vannak, mint a nagy márkák, Facebook tekintetében. Felmérések szerint a nagyvállalatok jó része nem képes kihasználni a Facebook nyújtotta lehetőségeket, ennek oka valószínűleg a nagyvállalatoknál megszokott rugalmatlanság. Természetesen, vannak kivételek, ám mégis mondhatjuk, hogy a kisebb vállalkozások előnyben vannak.
Nem szükséges képzett, professzionális közösségi marketing szakembernek lenni ahhoz, hogy valaki képes legyen a Facebook lehetőségeit folyamatosan és egyre jobban kihasználni.
Van néhány fontos tudnivaló, amire érdemes odafigyelni. Ezt a négy részből álló cikksorozatot azért hoztam létre, hogy ezekre a momentumokra ráirányítsam a figyelmet, és aki szeretne sikeresebb, jobban látogatott weboldalt, nagyobb forgalommal rendelkező webáruházat, esetleg intenzív online közösséget, az képes legyen azt létrehozni.
A Facebookon jelenleg több mint 12 ezer üzleti jellegű oldal, valamint 116 ezer klub található, mégsem mondható telítettnek a piac, hiszen a portál hatalmas előnye, hogy egy profil megfelelő kezelése folytán célközönségnek szól a kommunikáció.
Érdemes azonban figyelembe venni azt a tényt, hogy a közösségi marketing területén mindig kell időt szánni a tájékozódásra, hiszen a fejlesztések okán egy portál folyamatosan változik. Nincs szükség másra, némi időbefektetésre, valamint egy-két hírforrásra, hogy a változásokat bárki figyelemmel tudja kísérni.
A következő cikkekben néhány fontos dologra hívom fel a figyelmet, minimum egy példával, hogy könnyebbé tegyem számodra az indulást, illetve abban kívánok segíteni, hogy meglévő profilodat népszerűbbé tudd tenni.
Ez a cikk egy 4 részes cikksorozat része. A további részek, és a megjelenésük dátuma:
- A Facebook több mint divat (2011. augusztus 16.)
- Facebook likebox minden weboldalra (2011. augusztus 18.)
- Oszd meg és uralkodj! (2011. augusztus 23.)
- Rázd fel a közönségedet! (2011. augusztus 25.)