Keresőoptimalizálás, részletek

A keresőoptimalizálás célja, hogy a webes keresőkben, mint pl. a Google, minél előkelőbb helyen szerepeljen egy weboldal. Önnek hoz elég látogatót a Google?

Az alábbi kérdésekre nemmel válaszol?

  • Önnek hoz elég látogatót a Google?
  • Szerepel weboldala a keresőkben?
  • Azon a helyen szerepel weboldala, ahol szeretné?
  • Azokra a kulcsszavakra, kifejezésekre előkelő helyen szerepel honlapja, melyekre szeretné?

Ha a fenti kérdések bármelyikére nemmel felelt, keressen meg az elérhetőségeimen, és vegye igénybe keresőoptimalizálás szolgáltatásomat!

  1. Keresőoptimalizálás
  2. PR cikk kampány
  3. Google Analytics
  4. Google Search Console

Mi is a keresőoptimalizálás?

(a fogalom forrása: Wikipedia)
“A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak.

Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebből fakadó növelése is fontos szempont. A statisztikák szerint a legtöbb weblapot a keresőoldalakon keresztül találják meg (mint amilyen a Google, AltaVista, Yahoo és társaik).

Nyilvánvaló tehát, hogy ezekben ajánlatos minél jobban szerepelni. Ráadásul ez a jelenlét a legolcsóbb és egyik leghatékonyabb fajtája az oldalak népszerűsítésének. Csakhogy az is általánosan elismert tény, hogy a keresés eredményei közül az első 10-20 találatnál (tehát az első néhány találati oldalnál) többet ritkán néznek meg. Így hát a puszta jelenlét a keresők adatbázisában még nem ér sokat: ha ugyanis a számunkra lényeges kulcsszavakra rákeresve a 433-ik helyen bukkanunk fel, onnan forgalomra nem nagyon lehet számítani.

Ezen azonban lehet segíteni. Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhető a keresőoldalak felől bejövő forgalom, összefoglalva keresőmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb, tulajdonképpen ingyenes fajtája a kereső optimalizálás (search engine optimization = SEO).”

Keresőoptimalizálás

Képzelje el az internetet úgy, mint egy várost. A városban van egy zsákutca. Lehet ott bármilyen jó bolt, ha nincs reklámozva, és zsákutca lévén senki nem megy arra. Lehet jó weboldala, de ha nincs reklámozva, és nincs keresőoptimalizálva, akkor az az internet egy zsákutcája, ahová nem mennek az emberek, ezáltal vásárlóktól esik el.

A Google keresőre való optimalizálás előnyei:

  1. Magyarországon 90% feletti a keresők piacán a Google részesedése.
  2. Folyamatos (0-24 óráig), ingyenes hirdetési és megjelenési lehetőség, akár külföldi piacon is
  3. A célközönség, a terméke és szolgáltatása iránt érdeklődők a nap bármely szakában megtalálják az oldalát
  4. Nő az oldala látogatottsága, ezáltal több érdeklődője lesz, amiből következik, hogy többet ad el a termékéből vagy szolgáltatásából, így nagyobb bevételre tesz szert. Nem ezt szeretné?
  5. Nem rövidtávú a látogatók számának növekedése, hanem hatása folyamatos és hosszú távon is érezhető
  6. Eredménye könnyen mérhető, a keresőoptimalizálás szolgáltatásom mellé díjmentesen beüzemelem a Google Analytics és webmester eszközöket.

A keresőoptimalizálás során csak olyan technikákat alkalmazok, amit a Google nem tilt.

Vannak olyan keresőoptimalizálást vállaló cégek, akik egy hét alatt ígérik a “csodát”, azt mondják, hogy az első három (esetleg első) helyen lesznek a Google-ben, és egyszer csak azt veszik észre, hogy eltűnt a weboldaluk a Google indexéből, mert olyan technikával igyekeznek előkelő helyezést szerezni, amit szigorúan tilt a Google. Ezek a technikák addig működnek, amig rá nem jön a kereső, és után rengeteg munkát kell belefektetni, hogy a weboldal hírneve ismét a régi legyen a Google-ben.

Ha bármilyen kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, kérem írjon az info@szucsadam.hu e-mail címre!

PR cikk kampány

Javaslom PR cikkek írását, illetve hasonló szolgáltatási területen lévő blogokon a vendégblogolást.

Ha bármilyen kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, kérem írjon az info@szucsadam.hu e-mail címre!

Google Analytics

Az eredményes keresőoptimalizálás kikerülhetetlen eszköze. Ahhoz, hogy az optimalizálás sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy valami mérje a munka eredményét. A Google Analytics segítségével pontos képet kapunk weboldalunk forgalmáról.

A Google Analytics fő kategóriái:

Látogatók

  • Az oldalon töltött idő
  • Egyedi látogatók száma
  • Látogatói hűség
  • Böngésző adatok
  • Visszafordulások aránya

Forgalom forrásai

  • Közvetlen forgalom
  • Hivatkozó webhelyek
  • Keresők
  • Kulcsszavak
  • Kampányok

Tartalom

  • Legnépszerűbb tartalom
  • Tartalom cím szerint
  • Legfőbb céloldalak
  • Fő kilépési oldalak
  • Webhelyfedvény

Ha bármilyen kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, kérem írjon az info@szucsadam.hu e-mail címre!

Vissza az oldal tetejére

Google Search Console

A Google direkt a webmestereknek fejlesztette ki, a következő dolgokat mutatja meg Önnek:

  1. Internetes feltérképezés: Megmutatja, hogy a Google melyik oldalakat nem tudta indexelni, és megjelöli ennek az okát is.
  2. Jelzi a meta leírás és a cím részek hibáit.
  3. Mik azok a keresőkifejezések, melyre keresve oldala megjelent a találati listán, és ezek közül melyikre kattintottak, valamint azt, hogy az adott kifejezésre hányadik helyen szerepel az oldala a Google keresőben.
  4. Hogyan látja a Google az oldalát? Nem úgy, ahogy mi. Láthatja itt, hogy milyen szöveges tartalmakat indexel a Google az oldalából.
  5. Feltérképezési statisztika: Googlebot-aktivitás (keresőrobot) a legutóbbi 90 napban, letöltött oldalak és kilobájtok szerint, betöltési időkkel.
  6. Indexstatisztikák
  7. Linkek. Melyik oldalon vannak belső linkek? Melyik oldalra mutatnak külső linkek? Ezekre is választ kaphat. Itt láthatja a webhelylinkeket (ha van).
  8. Webhelytérképek: Lehetőség van az oldalhoz sitemap-et készíteni. Ez elősegíti az oldalak indexelését. Ha bármilyen hiba van valamelyik, webhelytérképen szereplő oldalnak, a Google Webmaster Tools visszajelzést kap róla.

Ha bármilyen kérdése van a fentiekkel kapcsolatban, kérem írjon az info@szucsadam.hu e-mail címre!