Miért fordítottam 215+ munkaórát idén a weboldalaimra?

Egy weboldal elkészülte után nem lehet a gép forog, az alkotó pihen gondolattal megelégedve hátradőlni. Egy weboldal folyamatos törődést, fejlesztést igényel.

Bevezető

Többször írtam már arról, hogy vállalkozóként minden percemet beosztom és mérem. Ebből látom a fejlődést, a hatékonyságot, illetve megtérülést. És emiatt tudom azt, hogy évről évre a munkaidőm mennyi %-át fordítom a saját weboldalaim fejlesztésére, illetve ez munkaórában kifejezve mennyit is jelent.

2019-ben írtam arról, hogy 6 év alatt 1000,14 munkaórát tettem a saját weboldalaimba összesen. Ott nem fejtettem ki részletekbe menően, hogy mire is megy el ennyi idő. Emiatt született meg ez a cikk, ami részben nekem ad egy visszetekintést erre az évre, és reményeim szerint más weboldal tulajdonosok is meríthetnek majd belőle ötleteket a fejlesztésre. Ezen felül a végén lesz egy lista, ami a jövőbeli terveket, idén még lemaradt feladatokat gyűjti össze.

Miért ennyi idő üzemeltetni a weboldalakat?

Egy weboldal sosem készül el igazán, mindig lesz olyan ötlet, amely megvalósításra vár. Ez egy olyan lista nálam, aminek soha nem érek a végére, és a lenti feladatok is csak egy szűk részét képezik. És ebben az óraszámban tényleg minden benne van. A technikai dolgoknál természetesen annak az előnye is, hogy weboldalak készítéséből és karbantartásából élek.

De nézzük meg, hogy mivel ment el nekem ennyi időm a 2 weboldalammal?

Egészen pontosan 218,37 munkaórát fordítottam a saját weboldalaim fejlesztésére 2022-ben.

Megpróbáltam minél több feladatot összeírtam, amelyeket idén elvégeztem a weboldalaimon. Ahol tudom, ott megpróbálok becslést adni az összidőt tekintve. Azt hozzá kell tennem a számokhoz, hogy simán el tudnék még 218 munkaórát tölteni a további feladatokkal. De a legfontosabbak kétségkívül meglettek.

Tartalomfejlesztés, szövegírás (55-70 munkaóra)
Idén ~70 új cikket írtam, amelyek közül jó párban volt képernyővideó is.

Kinézetcsere, és utólagos finomítások (~50 munkaóra)
Mindkét weboldalamon kinézetet cseréltem, amely művelet nagyon alapos előkészítést, kivetelezést és utómunkát kívánt meg, hiszen enélkül nagy kockázata lenne a megújulásnak. Ezekről a következő 2 linken írtam:

Régi tartalmak javítása, fejlesztése (15-25 munkaóra)
Az új tartalmak mellett a régiek naprakészen tartása is fontos feladat. Olyan mennyiségű cikknél, ami nekem van, ez nem egyszerű feladat.

Régi tartalmak törlése (min. 30 munkaóra)
A cikk írásáig 404 (!!) darab korábbi cikkemet töröltem. Miért töröltem ennyi cikket?

  • Vagy azért, mert az adott cikkek már szakmailag elavultnak számítanak.
  • Vagy azért, mert olyan dolog volt a cikkben, amit ma már nem cikkben írnék be, hanem egy hírlevélben.
  • Vagy azért, mert a cikk már nem ad semmilyen hasznos dolgot a látogatóknak.
  • Vagy azért, mert nem felel meg az általam ma képviselt minimum színvonalnak. Emiatt a pont miatt még lesz egy ennél is drasztikusabb szűrés, amely során tényleg kíméletlenül meg szeretném nyírni a cikkeket.
  • A Google szemében relevánsabb lesz a weboldalam, hiszen az aloldalak minősége átlagosan javul ettől a művelettől. Erre ráerősített a 2022. december 5-én indult, ún. „Google Helpful Content System” rangsorolási algoritmus, amely lényege: „A gyenge minőségű tartalmak, túloptimalizált szövegek miatt az egész weboldalt hátrasorolhatja a Google.” – forrás: ite.hu

És miért tartott enny ideig?

  • A Google miatt amihez hasonló tartalmam van, arra irányítottam a megszűnő oldalakat.
  • A tartalmakat vázlatra állítottam.
  • Minden tartalmat megvizsgáltam a Google Analytics-ben, hogy látogatják-e még.
  • Lementettem statisztikákat a törölt tartalmakról. Táblázatba szedtem, hogy az egyes törölt aloldalakat összesen mennyien és mennyi ideig nézték, illetve a törölt tartalom szó- és karakterszámát is feljegyeztem. Emellett rögzítettem az eredeti közzététel és a törlés dátumát. Ezekből az adatokból később következtetéseket kívánok levonni.

Szolgáltatás oldalak létrehozása, aktualizálása, designolása (10-20 munkaóra)
Tipikus „suszter cipője”, hogy több, szolgáltatást bemutató aloldalamon is hiányosak voltak az információk. És akkor arról még nem is beszéltem, hogy a hiányosság megszüntetése egy dolog. Egy teljes átszövegezés is ráférne több aloldalamra. És persze a desigon-on is lehetne fejleszteni.

Ennél a pontnál még olyan alapvető hiányosságra is gondolok, hogy pl. a WordPress videók oldalon 12,5 után írtam meg egy tisztességes bemutatkozás aloldalt. De jelen weboldal főoldalát is jelentősen átszabtam.

Értékesítés, marketing, elemzések, tervezés (~10 munkaóra)
Kampány létrehozás, lebonyolítás, árazási stratégia (WordPress videóknál) megváltoztatása (és weboldalra átvezetése), Google Analytics és Search Console elemzése. És ebbe a kategóriába veszem azt is, amikor egyéb, a weboldalakat érintő kérdéseken töröm a fejemet.

Karbantartás feladatok, hibajavítások (~10 munkaóra)
WordPress weboldalam van, aminek a fejlesztői közössége folyamatosan fejleszti az alaprendszert, a használt kinézetet, és a kiegészítőként használt bővítményeket is. Esetenként különféle hibák is felmerülhetnek, amiket szintén meg kellett oldanom. Ezek miatt a saját weboldalam karbantartását is be kell ütemeznem.

Egyebek
Minden más, ami a fentiekbe nem fért bele.

Lemaradt és jövőbeli feladatok, tervek

Hiába ez a sok ráfordított idő, mindig marad olyan dolog, amire nem jut idő, illetve csak későbbre van betervezve. Nagy vonalakban nálam (a teljesség igénye nélkül) ezek a legfontosabb feladatok:

  • Design fejlesztése.
  • Hírlevél csali fejlesztése.
  • Pár felesleges bővítmény törlése, cseréje.
  • Apró finomítások.
  • Mélyebb elemzések elvégzése.
  • Régi, elavult, vagy nem megfelelő minőségű tartalmak felkutatása, fejlesztése vagy törlése.
  • Versenytársak elemzése, jó megoldások gyűjtése.
  • A kinézetben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázása.
  • Stb.

Összegzés: Kinek van ennyi ideje a weboldalára?

Rengeteg időt vittek el a weboldalaim, kinek van erre ideje, igaz?
Először is: a fentiek 2 weboldal összesített adatai. Egy weboldalnál jóval kevesebb a munka. Illetve visszaosztva a fentieket heti 2,07 munkaórát kapunk weboldalanként.

Ez véleményem szerint több mint megfizethető ár azért cserébe, hogy ügyfeleket szállítanak a weboldalak, mindenféle fizetett hirdetés nélkül.

Segítségre van szüksége? Kérjen ajánlatot tőlem!

Természetesen a technikai dolgok, a marketing és a szövegírás is kiszervezhető, de utóbbit érdemes házon belül tartani, és olyannak blogolni, aki valóban ért a témához. Ehhez hasonló szakmai színvonalat nem fog tudni biztosíítani egy szövegíró csapat.

Külsős vállalkozást a technikai dolgok biztos kézben tartása miatt érdemes megbízni. Tudok esetleg segíteni? Kérjen bátran ajánlatot a +36 70 623 8822-es telefonszámon, vagy az alábbi űrlapon, amely az info@szucsadam.hu címre küld nekem üzenetet:

    Küldjön e-mailt az alábbi űrlap segítségével! Kérem adja meg az adatait az ajánlatkéréshez.

    Szolgáltatás kiválasztása:

    A munka/feladat leírása, egyéb üzenet:

    Ellenőrző kérdés: (robot kitöltések ellen)

    Adatkezelési hozzájárulás (kötelező):
    Az űrlap elküldésével hozzájárulok az adataim kezeléséhez.

    Adatvédelmi tájékoztató

    Ha probléma adódna az űrlap elküldésekor, kérem hívjon a +36 70 623 8822-es számon vagy írjon az info@szucsadam.hu címre. Köszönöm!

    Cikkértesítő

    Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

    Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

    Szólj hozzá!