Egy weboldal elkészülte után nem lehet „a gép forog, az alkotó pihen„ gondolattal megelégedve hátradőlni. Egy weboldal folyamatos törődést, fejlesztést igényel.
Bevezető
Többször írtam már arról, hogy vállalkozóként minden percemet beosztom és mérem. Ebből látom a fejlődést, a hatékonyságot, illetve megtérülést. És emiatt tudom azt, hogy évről évre a munkaidőm mennyi %-át fordítom a saját weboldalaim fejlesztésére, illetve ez munkaórában kifejezve mennyit is jelent.
2019-ben írtam arról, hogy 6 év alatt 1000,14 munkaórát tettem a saját weboldalaimba összesen. Ott nem fejtettem ki részletekbe menően, hogy mire is megy el ennyi idő. Emiatt született meg ez a cikk, ami részben nekem ad egy visszetekintést erre az évre, és reményeim szerint más weboldal tulajdonosok is meríthetnek majd belőle ötleteket a fejlesztésre. Ezen felül a végén lesz egy lista, ami a jövőbeli terveket, idén még lemaradt feladatokat gyűjti össze.
Miért ennyi idő üzemeltetni a weboldalakat?
Egy weboldal sosem készül el igazán, mindig lesz olyan ötlet, amely megvalósításra vár. Ez egy olyan lista nálam, aminek soha nem érek a végére, és a lenti feladatok is csak egy szűk részét képezik. És ebben az óraszámban tényleg minden benne van. A technikai dolgoknál természetesen annak az előnye is, hogy weboldalak készítéséből és karbantartásából élek.
De nézzük meg, hogy mivel ment el nekem ennyi időm a 2 weboldalammal?
Egészen pontosan 218,37 munkaórát fordítottam a saját weboldalaim fejlesztésére 2022-ben.
Megpróbáltam minél több feladatot összeírtam, amelyeket idén elvégeztem a weboldalaimon. Ahol tudom, ott megpróbálok becslést adni az összidőt tekintve. Azt hozzá kell tennem a számokhoz, hogy simán el tudnék még 218 munkaórát tölteni a további feladatokkal. De a legfontosabbak kétségkívül meglettek.
Tartalomfejlesztés, szövegírás (55-70 munkaóra)
Idén ~70 új cikket írtam, amelyek közül jó párban volt képernyővideó is.
Kinézetcsere, és utólagos finomítások (~50 munkaóra)
Mindkét weboldalamon kinézetet cseréltem, amely művelet nagyon alapos előkészítést, kivetelezést és utómunkát kívánt meg, hiszen enélkül nagy kockázata lenne a megújulásnak. Ezekről a következő 2 linken írtam:
Régi tartalmak javítása, fejlesztése (15-25 munkaóra)
Az új tartalmak mellett a régiek naprakészen tartása is fontos feladat. Olyan mennyiségű cikknél, ami nekem van, ez nem egyszerű feladat.
Régi tartalmak törlése (min. 30 munkaóra)
A cikk írásáig 404 (!!) darab korábbi cikkemet töröltem. Miért töröltem ennyi cikket?
- Vagy azért, mert az adott cikkek már szakmailag elavultnak számítanak.
- Vagy azért, mert olyan dolog volt a cikkben, amit ma már nem cikkben írnék be, hanem egy hírlevélben.
- Vagy azért, mert a cikk már nem ad semmilyen hasznos dolgot a látogatóknak.
- Vagy azért, mert nem felel meg az általam ma képviselt minimum színvonalnak. Emiatt a pont miatt még lesz egy ennél is drasztikusabb szűrés, amely során tényleg kíméletlenül meg szeretném nyírni a cikkeket.
- A Google szemében relevánsabb lesz a weboldalam, hiszen az aloldalak minősége átlagosan javul ettől a művelettől. Erre ráerősített a 2022. december 5-én indult, ún. „Google Helpful Content System” rangsorolási algoritmus, amely lényege: „A gyenge minőségű tartalmak, túloptimalizált szövegek miatt az egész weboldalt hátrasorolhatja a Google.” – forrás: ite.hu
És miért tartott enny ideig?
- A Google miatt amihez hasonló tartalmam van, arra irányítottam a megszűnő oldalakat.
- A tartalmakat vázlatra állítottam.
- Minden tartalmat megvizsgáltam a Google Analytics-ben, hogy látogatják-e még.
- Lementettem statisztikákat a törölt tartalmakról. Táblázatba szedtem, hogy az egyes törölt aloldalakat összesen mennyien és mennyi ideig nézték, illetve a törölt tartalom szó- és karakterszámát is feljegyeztem. Emellett rögzítettem az eredeti közzététel és a törlés dátumát. Ezekből az adatokból később következtetéseket kívánok levonni.
Szolgáltatás oldalak létrehozása, aktualizálása, designolása (10-20 munkaóra)
Tipikus „suszter cipője”, hogy több, szolgáltatást bemutató aloldalamon is hiányosak voltak az információk. És akkor arról még nem is beszéltem, hogy a hiányosság megszüntetése egy dolog. Egy teljes átszövegezés is ráférne több aloldalamra. És persze a desigon-on is lehetne fejleszteni.
Ennél a pontnál még olyan alapvető hiányosságra is gondolok, hogy pl. a WordPress videók oldalon 12,5 után írtam meg egy tisztességes bemutatkozás aloldalt. De jelen weboldal főoldalát is jelentősen átszabtam.
Értékesítés, marketing, elemzések, tervezés (~10 munkaóra)
Kampány létrehozás, lebonyolítás, árazási stratégia (WordPress videóknál) megváltoztatása (és weboldalra átvezetése), Google Analytics és Search Console elemzése. És ebbe a kategóriába veszem azt is, amikor egyéb, a weboldalakat érintő kérdéseken töröm a fejemet.
Karbantartás feladatok, hibajavítások (~10 munkaóra)
WordPress weboldalam van, aminek a fejlesztői közössége folyamatosan fejleszti az alaprendszert, a használt kinézetet, és a kiegészítőként használt bővítményeket is. Esetenként különféle hibák is felmerülhetnek, amiket szintén meg kellett oldanom. Ezek miatt a saját weboldalam karbantartását is be kell ütemeznem.
Egyebek
Minden más, ami a fentiekbe nem fért bele.
Lemaradt és jövőbeli feladatok, tervek
Hiába ez a sok ráfordított idő, mindig marad olyan dolog, amire nem jut idő, illetve csak későbbre van betervezve. Nagy vonalakban nálam (a teljesség igénye nélkül) ezek a legfontosabb feladatok:
- Design fejlesztése.
- Hírlevél csali fejlesztése.
- Pár felesleges bővítmény törlése, cseréje.
- Apró finomítások.
- Mélyebb elemzések elvégzése.
- Régi, elavult, vagy nem megfelelő minőségű tartalmak felkutatása, fejlesztése vagy törlése.
- Versenytársak elemzése, jó megoldások gyűjtése.
- A kinézetben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázása.
- Stb.
Összegzés: Kinek van ennyi ideje a weboldalára?
Rengeteg időt vittek el a weboldalaim, kinek van erre ideje, igaz?
Először is: a fentiek 2 weboldal összesített adatai. Egy weboldalnál jóval kevesebb a munka. Illetve visszaosztva a fentieket heti 2,07 munkaórát kapunk weboldalanként.
Ez véleményem szerint több mint megfizethető ár azért cserébe, hogy ügyfeleket szállítanak a weboldalak, mindenféle fizetett hirdetés nélkül.
Segítségre van szüksége? Kérjen ajánlatot tőlem!
Természetesen a technikai dolgok, a marketing és a szövegírás is kiszervezhető, de utóbbit érdemes házon belül tartani, és olyannak blogolni, aki valóban ért a témához. Ehhez hasonló szakmai színvonalat nem fog tudni biztosíítani egy szövegíró csapat.
Külsős vállalkozást a technikai dolgok biztos kézben tartása miatt érdemes megbízni. Tudok esetleg segíteni? Kérjen bátran ajánlatot a +36 70 623 8822-es telefonszámon, vagy az alábbi űrlapon, amely az info@szucsadam.hu címre küld nekem üzenetet: