Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Frissítés, 2019. december: A https://www.semrush.com/ oldalon volt elérhető a pdf fájlt, de sajnos törölték. Mik …

Elolvasom a cikket

170. weboldal készítés hiba: forráskódrészlet hibás implementálása

December óta nem írtam „újabb” weboldal készítés hibáról. Ennek egyik oka, hogy gyűjtögetem az ötleteket, és mindig van fontosabb, aktuálisabb, hasznosabbnak vélt téma is. Illetve sokszor ezek nagyon rövid cikkek, és próbálok elmenni a minőségibb, tartalmasabb cikkek felé, de most egy olyan hiba jött szembe, amelyről úgy érzem érdemes beszélni. …

Elolvasom a cikket

A megfelelő „Köszönöm” oldal ismérvei

Amikor valaki felveszi önnel a kapcsolatot, lead egy rendelést, vagy egyszerűen csak feliratkozik a hírlevelére, érdemes az ehhez használt űrlap helyett egy külön oldalra, egy ún. „Köszönöm” oldalra irányítani a látogatót/érdeklődőt/vásárlót, ahelyett, hogy ugyanazon az aloldalon hagynánk. Milyen előnye van egy Köszönöm oldalnak és mit tartalmazzon? Visszaigazolás arra nézve, hogy …

Elolvasom a cikket

Webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelmények

Pár napja adott ki a NAIH egy állásfoglalást „Tájékoztató a webáruházakra vonatkozó adatvédelmi követelményekről” címmel. A 21 oldalas tájékoztató az alábbiakat foglalja össze: Jogszabályi háttér. Az adatkezelés alapfogalmai. A sütik (cookie-k) alkalmazása. Az adatvédelmi nyilvántartás. A hírlevél adatvédelmi vonatkozásai. Letöltés: 2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V Forrás: https://www.naih.hu/files/2017-02-17-webaruhaz-tajekoztato-NAIH-2017-1060-V.pdf

169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban

Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás? Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit „szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a termék, annál alacsonyabb a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt? (Első alkalommal) lassabbá …

Elolvasom a cikket

Ingyenes képek a weboldalára!

Figyelmébe szeretném ajánlani a https://visualhunt.com/ weboldalt, ahol több, mint 350 millió kép közül lehet keresni. A keresőfelületen lehetőség van arra, hogy csak olyan képek látszódjanak, amelyek kereskedelmi célra (is) felhasználhatók, illetve a Google-ben is megtalálható szín szerinti keresés funkció is elérhető. Használjak képeket? Mindenképpen! Egy-egy kép nagyon sokat tud hozzáadni a …

Elolvasom a cikket

Miért javaslom YouTube-ra feltöltött videók használatát?

Ugyan egyre ritkábban, de időről-időre még felmerül ügyfelek részéről az igény, hogy saját tárhelyre hadd tölthessenek fel videót, ne kelljen külön (pl. YouTube) csatornát létrehozniuk. Akit lehet azért megpróbálok rábeszélni arra, hogy mégis hozzon létre egy YouTube csatornát, és onnan ágyazza be a weboldalra a videóit. Miért? Íme az indoklás: …

Elolvasom a cikket

164. weboldal hiba: nem szabályos formátum követelése adatbevitelkor

A cím egy kicsit értelmezhetetlen lehet, de sajnos nem találtam jobb kifejezést. Máris megmagyarázom mire gondolok, de előbb egy példa: az alábbi BMI kalkulátor úgy lett megalkotva, hogy csak „71.5” formátumban fogadja el a nem egész számként megadott testsúlyt, a magyar helyesírás által is előírt, és az elterjedt „71,5” formátum …

Elolvasom a cikket

A magyar piac 10 legnagyobb e-kereskedelemi cége

Két hete sem volt, hogy arról írtam, hogy 2016 a webáruházak éve lehet, ahhoz egy kis adalék: Az online kiskereskedelmen belüli TOP10 e-kereskedő értékesítésből származó összbevétele 92 milliárd forint volt tavaly! Ez forintban a teljes online kiskereskedelmi szektor 34%-a, és a vásárlások számát tekintve az összes vásárlás 21%-a (4,7 millió vásárlás). …

Elolvasom a cikket

2016 a webáruházak éve lehet!

A KSH összesítette az előző évi adatokat, és meglepő eredmények születtek az e-kereskedelem területén. Tudta, hogy a saját weboldallal rendelkező vállalkozások csupán 25%-ánál lehet online terméket vásárolni, vagy szolgáltatást megrendelni? Elszomorító arány, és ironikus módon azt jelenti: nincs elég webáruház, hogy még nagyobb ütemben fejlődjön az online értékesítés volumene. A …

Elolvasom a cikket