Google Insights for Search – Archív cikk

Google Insights for Search

2008. augusztus 5-én elindult a Google Insights for Search, ami betekintést nyújt a keresőt használók tömegeinek lelkivilágába, és időben-térben szemlélteti is, amit tud róluk. Az alapja a Google Trends, amely tovább lett fejlesztve, több funkcióval is bővítve lett, így született meg ez a hasznos eszköz, amely a keresőoptimalizálás és a marketing folyamatainál fontos szerepet fog betölteni nagyszerű funkciói révén. Ha egyszerűen csak szórakozni szeretnénk, kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes szavakra mennyien keresnek rá, akkor is ajánlott a Google Insights for Search.

A domain regisztráció menete – archív cikk

A domain regisztráció menete

Ha eldöntötte, hogy szeretne egy weboldalt, akkor az első lépés a megfelelő domain név kiválasztása. Mivel a Magyarországon böngészök többsége .hu végű domain névhez van szokva, ezért a .hu domain regisztrációjáról írok. Az első kérdés, hogy ingyenes domain nevet szeretne, vagy sajátot. Több cég foglalkozik ingyenes domain nevek regisztrálásával, pl. extra.hu, uw.hu. Ezek hátránya, hogyha megszűnik a szolgáltató, megszűnik a domain név is. Ráadásul üzleti célra ingyenes tárhelyen elhelyezett weboldal nem éppen a legmegfelelőbb. A leendő vevőben, partnerben felmerül a kérdés, hogy mennyire komoly ez a cég, ha évi pár ezer forintja sincs egy saját domain névre? Ezért a saját domain név regisztrálását javaslom, amelyet, ha a regisztráló cég meg is szűnik, bármely más céghez át lehet vinni, hiszen az nem a cégé, hanem a regisztráló személyé. Érdemes a domain név kiválasztására pár órát rászánni, mert az egész internetes megjelenésünkre befolyással lesz, hogy mi a weboldaldalunk neve.

Milyen a jó domain név? – archív cikk

Milyen a jó domain név? Domain név választásnál a következő lényeges szempontokat kell szem előtt tartani: Legyen figyelemfelkeltő, és könnyen megjegyezhető. 6-8 karakternél lehetőség szerint ne legyen hosszabb Tartalmazza a kulcsszót. Ne legyen félreérthető. TIPP: Ha lehetséges legyen az ABC elején a domain névünk. Nem ez a legfontosabb szabály, de ha lehetséges, érdemes odafigyelni rá,…

Google Analytics használata – archív cikk

Google Analytics
Weboldala hatékony működéséhez nélkülözhetetlen egy jó statisztika, hiszen ez nélkül mit tud elmondani a weboldaláről? Nélküle nem tudja számokkal kifejezni, hogy mennyien látogatják az oldalát, honnan érkeznek a látogatók, mennyi időt töltenek az oldalán, melyek a leglátogatottabb oldalai stb…

Ma már sokféle statisztikai rendszer létezik fizetős és ingyenes kategóriában egyaránt. Ezek közül az ingyenes, immáron magyar nyelven is elérhető Google Analytics (továbbiakban: GA) használatát ajánlom.

Előnyei:

Google PageRank – archív cikk

Mi a PageRank? A PageRank™ a Google egyik legfontosabb újítása, ami a honlapok rangsorolását teszi lehetővé. Minél nagyobb egy honlap Pagerank értéke annál előrébb kerül keresés után a találati listában. A Google egyik alapítójáról, Larry Page-ről elnevezett PageRank-módszer kiindulópontja az, hogy az egyik oldal ról a másikra mutató hivatkozás lényegében egy szavazat arra a másik…