Keresőoptimalizálás – cím és meta tagek

A keresőoptimalizálás egy lépése, hogy a weboldalunk minden egyes oldalánál, minden egyes cikkénél adunk a tartalomnak egy címet, egy rövid leírást, illetve néhány fontos kulcsszóval megjelöljük. Hogyan töltsük ki ezeket a mezőket? Technikailag: Ha statikus oldalt szerkesztünk, akkor manuálisan kell a forráskódba betenni az alábbi képen látható 3 sort, ha pedig tartalomkezelő rendszert használunk –…

Keresőoptimalizálás: Kulcsszóválasztó eszközök 2. rész

A tegnapi Google Kulcsszótervezőt bemutató cikk után ismét egy online eszközt szeretnék megmutatni. Keresőoptimalizálás során mindig van néhány fő kulcsszó, amelyek a legfontosabbak, de ugyanilyen fontos dolog az is, hogy az ún. Long Tail kifejezésekre is jól szerepeljen a weboldalunk, mert a látogatók jó része ezeken keresztül talál rá a weboldalunkra.

Keresőoptimalizálás: Kulcsszóválasztó eszközök 1. rész

A keresőoptimalizálás fontos lépése a megfelelő kulcsszóválasztás. Ha ezt a lépést elrontjuk/kihagyjuk, akkor az olyan, mintha vaktában lövöldöznénk egy puskával, ahelyett, hogy használnánk annak a távcsövét.

Miért fontos a megfelelő kulcsszavak kiválasztása?
Legyen szó keresőoptimalizálásról és/vagy Google Adwords kampányról, egy dolog biztos: ha rossz kulcsszavakra próbálunk optimalizálni/hirdetni, az nagyon sokba kerülhet, és jó eséllyel meg sem fog térülni, vagy a profitunkat csökkenti. Vannak olyan kulcsszavak, amelyről azt gondoljuk: ha ezekre a szavakra az első helyen leszek, akkor nagyon sokat fogok keresni. Biztosan? Egyáltalán keresnek erre a kulcsszóra az emberek? Azok az emberek keresnek erre a kulcsszóra, kifejezésre, akik a vásárlóim lehetnek később? Sok olyan kifejezés van, amelyre szeretnének az emberek előre kerülni, de megtérülés szempontjából kétfelé kell választani ezeket: melyek azok a kifejezések, amelyekre presztízs szempontból jó lenne előkelő helyen szerepelni, illetve mely kifejezések fognak profitot termelni nekünk? Nekünk ez utóbbival kell foglalkozni.

Hol kell “bekapcsolni” a keresőoptimalizálást?

Kaptam egy megkeresést, amely szerint egy új weboldalt szeretne az érdeklődő, de olyat, “ami tartalmazza a keresőoptimalizálást”. Rossz hírem van, aki a csodaszerért kattintott a linkre, csalódni fog. A keresőoptimalizálás nem egy olyan “funkció”, mint pl. a weboldal háttérszínének megváltoztatása. Nem abból áll keresőoptimalizálni egy weboldalt, hogy beírom a csodakódot a weboldalba, és az máris a…

Mire kerestek tavaly a legtöbben? – Google Zeitgeist 2012

Az előző évekhez hasonlóan, tavaly év végén is nyilvánosságra hozta a Google, hogy mire kerestek az év során a legtöbben. Számomra az év meglepetése PSY – GANGNAM STYLE című száma, amely hihetetlen módon robbant be a köztudatba. A zenés videót a cikk megírásának pillanatáig 1 129 853 656 alkalommal tekintették meg a Youtube videómegosztó portálon,…

Adj árat keresőoptimalizálásra!

Ismerkedjen meg a keresőoptimalizálással! Már régóta terveztem egy hasonló cikk megírását, hogy az ügyfeleim, olvasóim “képben legyenek”, hogy mi is a keresőoptimalizálás, illetve milyen feladatokból is áll a sikeres online jelenlét kialakítása. Illetve hogy megértsék, miért nem tudok árajánlatot adni „látatlanban”, milyen – lejjebb felsorolt – ismeretekre van szükségem, hogy együtt tudjunk dolgozni. Sokszor kapok…

119. weboldal hiba: “SEO” menüpont & kulcsszóhalmozás

Lehet, hogy már találkozott olyannal egy-egy weboldalon, amelyen látszólag értelmetlen kulcsszóhalmozás található. Azaz a vállalkozás kulcsszavai vannak felsorolva, ám a kulcsszavak nincsenek tartalomba ágyazva, hanem csak önmagukban szerepelnek. Ennél már csak egy rosszabb lehetőség van a témakörben: ha ez a kulcsszólista a weboldal háttérszínével megegyező színnel van felsorolva, azaz a látogatók nem is látják! Nem…

Keresőoptimalizálás Quiz

Szeretné tesztelni a SEO (Keresőoptimalizálás) tudását? Íme egy (angol nyelvű) remek teszt: http://www.seomoz.org/seo-expert-quiz Ha … … a teszt kitöltésére nincs ideje … … nem szeretne gondolkozni a válaszokon … … csak fejlődni szeretne a keresőoptimalizálás terén … … nézze meg a következő, 9:15 perces videót, amelyen megmutatom az összes helyes választ, majd a videó végén megnézheti…

Keresőoptimalizálás tévhitek: kulcsszavas domain név, automatikus jó helyezés!

A címben említett kijelentést többször tényként hallom viszont. Pedig nem így van. Attól, hogy rendelkezik egy kulcsszavas domain névvel, még nem kerül a weboldala automatikusan a Google élére. A kulcsszavas domain név persze nem hátrány, sőt a Google – ha minimálisan is – a rangsoroláskor figyelembe veszi, ám ez a szempont csak egy csepp a…

Drasztikus visszaesések a Google találati oldalain

A tegnapi napon a Google frissítette a találati listákat generáló algoritmusát, és ezzel eléggé felborzolta a kedélyeket, ugyanis azóta számos weboldalt a megérdemelt (megszokott) előkelő helyezés helyett hátrébb sorolt. Egyelőre még nem ismert, hogy milyen szempontok alapján rangsorolta újra az oldalakat a Google, illetve nem minden témakört érintett a frissítés, csak a keresések 3-5%-át. A…