Google találati lista – minőségértékelői kézikönyv

Talán nem mindenki tudja, de vannak ún. „kézi ellenőrök” a Google-nél, akiknek az a feladatuk, hogy manuálisan ellenőrizzék a találati listákat, illetve az algoritmus működéséről is első kézből adjanak visszajelzést a cégnek. Google minőségértékelő útmutató A minőségértékelők számára egy elég részletes, 164 oldalas (angol nyelvű) dokumentumot készítettek, amely nyilvánosan elérhető. …

Elolvasom a cikket

Nagy Webáruház Felmérés 2018

Idén is elkészítette a WebShop Experts a címben említett felmérést, idén 894 webshop tulajdonos válaszolt a kérdésekre. A felmérés eredményei itt találhatóak, pdf formátumban. Pár érdekes következtetés: Minél régebben működik egy webáruház, annál nagyobb egy átlagos tranzakció nagysága. Az átlagos konverziós ráta (vásárlás/látogatás) a háztartási és vegyiáru termékcsoportnál a legmagasabb (2,12%), míg …

Elolvasom a cikket

177. hiba – nem megfelelő SEO címsor és leírás

A weboldalon kitöltött META címsor és META leírás értékek megjelennek a Google találati listáján (kivéve, ha a Google úgy gondolja, hogy tud relevánsabb címsort és/vagy leírást). De ezekkel kapcsolatban is lehet hibázni, ezért nem árt tudni, hogyan is kell kitölteni ezeket a részeket a weboldalon. Hol jelenik meg a SEO …

Elolvasom a cikket

Mennyi tartalmat írt eddig a weboldalán?

Régóta mondom, hogy a folyamatos, keresőoptimalizált módon végrehajtott tartalomfejlesztés az, ami előre visz egy weboldalt. Gondolkozott már azon, hogy vajon mennyi tartalmat írt eddig a weboldalára? Ha WordPress oldala van, a következőkben bemutatott bővítménnyel pillanatok alatt megtudhatja, hogy mennyit írt eddig. Mutatom lépésről-lépésre, hogy mit tegyen: I. Telepítse fel a …

Elolvasom a cikket

A jövő a biztonságos weboldalaké!

A Google biztonsággal foglalkozó blogján jelent meg a hír februárban, hogy 2018. július 1-től a nem https:// kezdetű weboldalak „nem biztonságos”-ként lesznek megjelölve a Google Chrome böngészőben. Így: A Google törekvése – hogy minden weboldal használjon https tanúsítványt – sikeresnek bizonyul: A tavalyi évben meredeken nőtt a https://-re váltók száma: A …

Elolvasom a cikket

Megéri hosszabb cikkeket írni?

2016-ban átlagosan hetente írtam egy-egy cikket ide is, és a WordPress videós oldalamra is. Ez elég sűrű volt, illetve akkor is volt már több mint 1400 cikkem, ezért úgy gondoltam, hogy nem probléma a Google szemében, ha a cikkeim gyakoriságát visszaveszem 2017-től 9 nap/1 cikk-re (mindkét oldalon, azaz 4,5 naponta …

Elolvasom a cikket

Megújult a Google Search Console

Pár napja kaptam értesítést a Google-től, hogy megújult a Google Search Console: „A Search Console bemutatja újratervezett termékét, amely segítséget nyújt az Ön Google Keresésben való jelenlétének kezeléséhez. Az új Search Console szolgáltatást teljes egészében újjáépítettük, hogy a webhelytulajdonosok és a keresőoptimalizálók által kért eszközökkel és információkkal lássuk el. Mostantól …

Elolvasom a cikket

Google rangsorolási szempontok, a mesterséges intelligencia szerint

Pár hete adott ki a Semrush egy érdekes tanulmányt, amiről szeretnék pár mondatban szólni: A mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást is segítségül hívták a 600 000 kulcsszó vizsgálatán alapuló vizsgálatukhoz. Hol érem el a tanulmányt? Frissítés, 2019. december: A https://www.semrush.com/ oldalon volt elérhető a pdf fájlt, de sajnos törölték. Mik …

Elolvasom a cikket

A megfelelő specifikáció ismérvei

Összetettebb fejlesztéseknél, szerteágazó funkcionalitással rendelkező programozói munkáknál elengedhetetlen a megfelelő specifikáció létrehozása. Ez az ajánlatadás első lépése, e nélkül nem lehet beárazni a munkákat. Mit tartalmazzon a specifikáció? Össze kell gyűjteni az igényeket, folyamatokat, pl.: Milyen funkciókra lenne szükség? Ezek hogyan jelennek meg az „admin” (backend) és „felhasználó” (frontend) oldalon? …

Elolvasom a cikket

Google Digital Workshop: Online marketing alapjai kurzus

A Google által életre keltett Digital Workshop online tanfolyamán bárki elvégezheti a cég ingyenes, „Online marketing alapjai” című kurzust. A teljesítéshez csupán egy regisztrációra van szükség. A tanfolyam ugyan „csak” egy oklevelet ad, nem hivatalos végzettséget, ettől függetlenül azt gondolom, hogy mindenkinek érdemes elvégeznie. Miért ajánlom a tanfolyam elvégzését? Aki szeretne a …

Elolvasom a cikket

Google Analytics – kampány url készítő

Egyéni kampányparaméterek létrehozása a hirdetési URL-ekhez. „Az URL-készítővel paramétereket adhat az internetalapú vagy e-mailes egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre, az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak; így meghatározhatja, …

Elolvasom a cikket