141. hiba: több jelentésű (vagy félreérthető) domain név

Ahogy a korábbi cikkekből már kiderült, a domain választásnál is több helyen hibázhatunk: Lehet, hogy nem jó domain végződést választunk, nem védjük megfelelően, vagy csak az alapelveket nem tartjuk be, vagy egyszerűen ott rontjuk el, hogy nem a saját nevünkre regisztráljuk, vagy nem figyeljük a következő meghosszabbítás dátumát. Lehet még elkövetni más hibát is a…

140. hiba – a komment funkció hibás használata

Széles körben ismert html funkció az ún. kommment funkció. Ez arra szolgál, hogy bizonyos elemeket “elrejthetünk” a böngészők elől. Ha valamit “komment jelek” közé teszünk, azt a böngészők nem fogják értelmezni, csak nekünk maradnak meg a forráskódban. Példa a helyes használatára: Ha valami elé “<!- -” (kacsacsőr, felkiáltó jel, kötőjel, kötőjel – szóközök nélkül) , mögé…

Rövid észrevétel a weboldal készítés hibákhoz

Felmerült már a kedves olvasóban? Honnan tudok írni ennyi weboldal készítés hibáról? Mennyi van még? Íme egy kis magyarázat a dolog hátteréhez: Rengeteg hibát úgy találtam, hogy munka/böngészés közben akadtam rájuk. Az eredeti lista 60 hibát tartalmazott, amikor leültem, és azt gondoltam: összeszedtem minden hibát. De ez egy végtelen folyamat. Mindig találok új hibákat, nagyon…

139. hiba – Híres “hozzánk hasonló nevűek”

Mivel az egyik ügyfelem ügyfele követte el ezt a hibát a weboldalán, ezért konkrét példát nem írhatok (nem lenne illendő), csak körbeírom a jelenséget. Bár elég egyedi eset, azért közzéteszem, nehogy valakinek eszébe jusson elkövetni ezt a hibát! Tegyük fel, hogy a cégünk neve ez: Szabó Kft. Namármost, a fent említett hiba a következő: a…

138. hiba: a vendégkönyv nem megfelelő használata

Ha már használunk vendégkönyv funkciót, akkor elkövethetünk vele több hibát is: Nem válaszolunk az ott feltett kérdésekre. Ez PR szempontból nem megfelelő magatartás. Egy online felület nem egy papír alapú vendégkönyv, ahová beírnak, és lehet, hogy sose olvassa el azt más. Nem töröljük a spameket. Ha a vendégkönyvünk spamekkel tarkított, akkor egy átlagos olvasónak hamar…

137. hiba – Túl bonyolult captcha használata

Mi a captcha? Olyan teszt, amelyet azért teszünk a weboldalon egy űrlapba, hogy azt csak valós személy tudja kitölteni. Mitől lehet bonyolult egy captcha? Túl homályos a szöveg. Túl cifra betűvel van írva a begépelendő szöveg. Nincs “felolvasom” funkció. Nem érthető a “megoldható” feladat. Mi a megoldás? Olyan captcha-t kell használni, ami mindenki számára könnyen értelmezhető, vagy van…

136. hiba – a referenciák frissítésének elhagyása

Természetesen nem minden esetben hiba ez a hiba, hiszen ha valaki egyszer jól összerakja a referenciát, akkor előfordulhat olyan eset, hogy az úgy jó, ahogy van, és nem kell hozzányúlnia. De ebben az esetben is érdemes időről-időre átnézni a referencia oldalt, hogy vajon lehetne-e jobbá, kívánatosabbá tenni? Egy induló vállalkozás (és weboldal) életében különösen fontos,…

135. hiba – “A gép forog, az alkotó pihen” hozzáállás

Sajnos néhány ügyfélnél látom, hogy elkészül a weboldala, és utána sorsára hagyja. Szó szerint, ahogy mondom. Se egy tartalom frissítés, se egy új cikk, semmi. Épp egy ügyféllel beszéltem a múlt héten, és amikor felajánlottam a fejlesztési lehetőséget, ezt a választ kaptam (szó szerint idézem): “Én már nem akarok ezen fejlesztgetni. A ******.com már elég jól…

134. weblap hiba: cikkek mellett a dátum (nem) szerepeltetése

A webes tartalomkezelő rendszerek – mint pl. a WordPress – sajátossága, hogy a weboldalon nem csak a szokásos céges oldalakat lehet megjeleníteni, mint pl.: Bemutatkozás, Szolgáltatások, Termékek, Árak, Kapcsolat, stb., hanem lehet cikkeket is írni. Igen ám, de a cikkeknél általában (kinézetfüggő) megjelenik az is, hogy az adott cikk mikor lett publikálva. Ez baj? Vagy nem?…