145. hiba – irreális kártérítési összeg feltüntetése

Minap egy ilyet találtam egy weboldal alján: “A weboldalon található szöveges, képi anyagok a ………. Kft. tulajdonát képezik. A szerzői jogok megsértése jogsértő cselekedet, és az elkövető hozzájárul 10.000.000 Ft, azaz tízmillió forint kártérítés fizetéséhez.“ Miért hiba? Véleményem szerint egy komoly cég nem egy irreális kártérítési összeg kiírásával próbálja meg a vélt vagy valós jogsértéseket…

144. hiba: túl sok reklám a weboldalon

Arról már volt szó, hogy miért hiba, ha adsense hirdetéseket helyezünk el céges weboldalon, de most nem erről lesz szó, hanem egy Google algoritmusfrissítés miatt írok. Az ún. Google Layout algoritmus nagyjából két éve létezik, de most lett csak igazán szigorúan véve, most lett hírértékű, hogy az algoritmus alapján Google-beli tiltások is járhatnak.

143. weboldal hiba – amit kararácsonykor követnek el a webáruház tulajok

A karácsonyi szezon, a “vásárlási láz” fellángolásakor nagyon fontos kötelezettsége a webáruház tulajoknak, hogy az interneten rendelt áruk időben, még karácsony előtt megérkezzenek a vásárlóhoz. Ez az időszak kiemelten fontos a pontos kézbesítés terén. Ha itt késik egy csomag, akkor az adott webáruház jó eséllyel elásta magát a csalódott vásárlónál, illetve abban biztos lehet a…

Felhasználóbarát weboldal 34 pontban

Bizonyára minden olvasóm tudja, hogy van itt a blogon egy weboldal készítés hibák cikksorozat, amely jelenleg a 142. résznél tart. Találtam egy remek weboldalt, amely nagyon jól összefoglalja azokat a szempontokat, amelyek átláthatóbbá, szebbé, elegánsabbá tesznek egy weboldalt. Az oldal angol nyelvű, de a gazdag képi illusztrációnak köszönhetően nem szükséges a nyelvtudás: http://www.goodui.org/ (jelenleg 34 pont…

141. hiba: több jelentésű (vagy félreérthető) domain név

Ahogy a korábbi cikkekből már kiderült, a domain választásnál is több helyen hibázhatunk: Lehet, hogy nem jó domain végződést választunk, nem védjük megfelelően, vagy csak az alapelveket nem tartjuk be, vagy egyszerűen ott rontjuk el, hogy nem a saját nevünkre regisztráljuk, vagy nem figyeljük a következő meghosszabbítás dátumát. Lehet még elkövetni más hibát is a…

140. hiba – a komment funkció hibás használata

Széles körben ismert html funkció az ún. kommment funkció. Ez arra szolgál, hogy bizonyos elemeket “elrejthetünk” a böngészők elől. Ha valamit “komment jelek” közé teszünk, azt a böngészők nem fogják értelmezni, csak nekünk maradnak meg a forráskódban. Példa a helyes használatára: Ha valami elé “<!- -” (kacsacsőr, felkiáltó jel, kötőjel, kötőjel – szóközök nélkül) , mögé…

Rövid észrevétel a weboldal készítés hibákhoz

Felmerült már a kedves olvasóban? Honnan tudok írni ennyi weboldal készítés hibáról? Mennyi van még? Íme egy kis magyarázat a dolog hátteréhez: Rengeteg hibát úgy találtam, hogy munka/böngészés közben akadtam rájuk. Az eredeti lista 60 hibát tartalmazott, amikor leültem, és azt gondoltam: összeszedtem minden hibát. De ez egy végtelen folyamat. Mindig találok új hibákat, nagyon…

139. hiba – Híres “hozzánk hasonló nevűek”

Mivel az egyik ügyfelem ügyfele követte el ezt a hibát a weboldalán, ezért konkrét példát nem írhatok (nem lenne illendő), csak körbeírom a jelenséget. Bár elég egyedi eset, azért közzéteszem, nehogy valakinek eszébe jusson elkövetni ezt a hibát! Tegyük fel, hogy a cégünk neve ez: Szabó Kft. Namármost, a fent említett hiba a következő: a…

138. hiba: a vendégkönyv nem megfelelő használata

Ha már használunk vendégkönyv funkciót, akkor elkövethetünk vele több hibát is: Nem válaszolunk az ott feltett kérdésekre. Ez PR szempontból nem megfelelő magatartás. Egy online felület nem egy papír alapú vendégkönyv, ahová beírnak, és lehet, hogy sose olvassa el azt más. Nem töröljük a spameket. Ha a vendégkönyvünk spamekkel tarkított, akkor egy átlagos olvasónak hamar…