Törvényileg kötelező adatok a weboldalon 2015.

A 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről alapján mely adatokat kell megadni kötelezően a weboldalakon? Hiányuk miatt 15 000 Ft-tól 500 millió forintig terjedő fogyasztóvédelmi bírság is járhat! A szolgáltató hivatalos neve. A szolgáltató vállalkozás székhelye, telephelye – magánszemély esetén hivatalos lakcíme. …

Elolvasom a cikket

160 oldalas Google útmutató a weboldalak minőségi értékeléséről

A Google az algoritmusa fejlesztése során – az újdonságok bevezetés előtt – „élőerős” értékelést is alkalmaz. A manuális értékelők munkája szigorú iránymutatás alapján dolgoznak, és értékelik a feladatuk tárgyát képező találati listákat. Múlt héten hozta a Google a nyilvánosságra, hogy a manuális értékelők milyen szempontok szerint állapítják meg egy-egy weboldalról, …

Elolvasom a cikket

Adatkezelési nyilvántartási szám igénylése

Aki vállalkozása során személyes adatokat kezel, annak szükségeltetik egy ún. „adatkezelési nyilvántartási szám”. Ezt a 2011. évi CXII. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény írja elő, és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH) lehet igényelni. Adatkezelési nyilvántartási szám igénylésének folyamata: A naih.hu/bejelentkezes.html (megszűnt, mivel 2018. májusától nem előírás az …

Elolvasom a cikket

Facebook oldal nevének megváltoztatása

Egyszerűsödött a Facebook oldalak nevének megváltoztatására létrehozott procedúra. Mostantól tényleg néhány kattintás az egész, a Névjegy fülön „Az oldal adatai” részhez kell kattintani: Jött is hamar a visszaigazolás Facebook-on, és e-mailben egyaránt: Az oldalt kedvelők pedig ilyet kapnak, majd 7 napig az ő ismerőseik nem látják azt, hogy az adott …

Elolvasom a cikket

Panda 4.2 algoritmus-frissítés

Gyorshír! 10 napja (07.19.) jelentette be a Google, hogy elindult az új algoritmusfrissítésük, amely egy lassú folyamat során fog végbemenni, akár több hónap is kellhet hozzá. Ebből következően bármikor elérhet a magyar listára, ezért érdemes figyelni a statisztikákat. Előzetes becslések szerint a találatok 2-3%-ának Google-helyezését fogja érinteni. A frissítés célja, …

Elolvasom a cikket

Ellenőrizze kimenő emailjeinek spam-faktorát!

Ha céges levelezést folytat, netalán hírleveleket is szokott küldeni, akkor létfontosságú, hogy leveleit minél nagyobb %-ban megkapják a címzettek, és ezt ne spamként lássák. Ellenőrzés Van egy remek eszköz, a https://www.mail-tester.com/ cím alatt érhető el. Itt lát egy e-mail címet, ha megnyitja, erre küldjön egy e-mailt, és nézze meg a pontszámát …

Elolvasom a cikket

A Facebook jelenség, avagy az információs társadalom átalakulása

A rendszerváltás után, a 90-es évektől felgyorsult az élet a mobiltelefonok és digitális eszközök (pl.: fényképezőgép, videókamera) elterjedésével, a kereskedelmi televíziók és a rádióállomások térnyerésével, illetve a nyomtatott szakmai folyóiratok megjelenésével. Akkor még talán nem is sejtették az emberek, hogy ez csak valaminek, valami nagyobbnak, valami felfoghatatlannak az előszele, amit – ismerve a hatását – ma már így is hívhatunk: Facebook, vagy Facebook jelenség. Ez az egyetemi szobából indult szolgáltatás teljesen átalakította korunk társadalmát, emberi kapcsolatainkat, a szabadidőnket, szokásainkat.

Az alábbiakban szeretném összeszedni, hogyan hatott a XXI. század társadalmára a Facebook, hogyan „hálózott be” minket, így vonva be minket napjaink információs társadalmába. Részben a személyes tapasztalataimat, részben az engem körülvevő ismerősök, barátok, rokonok észrevételeit osztom meg alább.

Elolvasom a cikket

YouTube trükk – ajánlott videók letiltása

Írtam már korábban erről, de most megmutatom egy beágyazási kódon keresztül is, hogy mennyire egyszerű azt elérni, hogy egy weboldalra beágyazott YouTube videó lejátszása után, a videó végén ne legyenek ajánlott videók. Adott a YouTube alap beágyazási kódja, ehhez egyszerűen hozzá kell adni egy ?rel=0 paramétert, és a videó végén …

Elolvasom a cikket

Google Webmestereszközök – Keresési statisztikák

Megjelent a Webmestereszközök alatt, a „Keresési forgalom” alatt egy „Keresési statisztikák” menüpont, amely a korábbi funkció egy felújított változata, amely átláthatóbb formában tálalja az információkat.

Itt megtekinthető egy-egy weboldalra/vagy akár aloldalra vonatkozóan az, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érkeztek a látogatók a Google-ből, illetve átlagosan hányadik pozícióban volt az adott aloldal arra a keresésre, és %-osan kifejezve mennyien kattintottak a találati listán való megjelenéskor.

A grafikonokkal, listákkal és a számok elemzésével rengeteg marketing és keresőoptimalizálás kampány során – profitszerzésre – felhasználható információt szerezhetünk.

Könnyen feltérképezhető, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre érdemes erősíteni a tartalmat, optimalizálni, vagy hirdetni.

Elolvasom a cikket