Ha cégének nincs arculati kézikönyve (ha van, egyszerű a képlet: követni kell az abban foglaltakat), akkor hasznára lesznek az online színséma generátorok.
Hogyan néz ki a weboldalunk a legnépszerűbb böngészőkben?
A Microsoft weboldalán van egy remek eszköz (a BrowserStack fejlesztése), amellyel meg lehet nézni, hogy a weboldalunk hogyan néz ki az egyes böngészőkön. Az eszköz ide kattintva érhető el: developer.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/tools/screenshots/ (megszűnt) Az eszköz ez után generál képernyőképeket, amelyek az alábbi böngészőkön megjelenő weboldal-megjelenést mutatják be: edge 15.0 IE 11.0 Chrome …
A hamburger menü (weboldalakon) eredete
Régóta fejembe vettem, hogy utánajárok: miért pont hamburgermenü a hamburgermenü? Ki találta ki? Most végre volt időm a kérdéssel foglalkozni. Megtaláltam a választ. Mielőtt bárki erre gondolna: Semmi köze nincs a hamburger franchise rendszerekhez. Mit kell tudni a hamburger menüről? A 3 párhuzamos vonal – ami a listára utal – …
A jövő a biztonságos weboldalaké!
A Google biztonsággal foglalkozó blogján jelent meg a hír februárban, hogy 2018. július 1-től a nem https:// kezdetű weboldalak „nem biztonságos”-ként lesznek megjelölve a Google Chrome böngészőben. Így: A Google törekvése – hogy minden weboldal használjon https tanúsítványt – sikeresnek bizonyul: A tavalyi évben meredeken nőtt a https://-re váltók száma: A …
Az ügyfelek adatainak védelme – nem a GDPR alapján
A munkám során többször előfordul, hogy 3. (vagy 4., stb.) személyt kell bevonni egy-egy ügymenetbe. Vagy éppen nem „kell”, hanem egyszerre csak megjelenik egy addig ismeretlen fél a folyamatban. Két példa, hogy érthető legyen, mire is gondolok: Az ügyfél oldaláról változás történik a személyi állományban: vagy mást jelölnek ki webes …
E-mail kampányok statisztikái a MailChimp felhasználói adatok alapján
Aki hírlevelezik, annak biztosan megfordult már a fejében, hogy vajon a pályatársaknak, hasonló szektorban lévőknek milyen e-mail marketing statisztikái vannak? A konkurenseknél jobban vagy rosszabbul teljesítünk? A MailChimp havonta több milliárd e-mailt küld 15 millió felhasználója által, ezért mondhatjuk, hogy rálát az adatokra. És nem csak rálát, hanem közzé is …
Kell félni a GDPR-től?
Az elmúlt hónapokban lépten-nyomon beleütközök a GDPR kifejezésbe. Illetve látom a körülötte lévő hype-ot, hogy mindenki mennyire fél tőle, hogy mekkora bírságok lesznek, mennyire átláthatatlan az egész, stb. Szerintem részben alaptalan a félelem, és inkább a tudatlanságból fakad. Kifejtem miért. JELEN CIKK NEM SZÁMÍT JOGI TANÁCSADÁSNAK, ezért semmiféle felelősséget nem …
WordPress 4.9.6 előzetes – beépített GDPR fejlesztések
A 2018. május 25-én életbe lépő GDPR-nek (Általános adatvédelmi szabályzat) megfelelően a WordPress fejlesztői készülnek egy alverzióval, ami kifejezetten az életbe lépő rendelet miatt jelenik meg. A megjelenés 2018. május 17-én (egy héttel a rendelet hatálybalépése előtt) várható. Milyen funkciói lesznek a WordPress 4.9.6-os verziónak? Videón is összefoglalom az újdonságokat: …
Egy etikus hacker felmérése a WordPress fejlesztőkről (eredmény)
Csermák Szabolcs etikus hacker (webshield.hu) készített egy remek felmérést, amelyben véleményem szerint (részben) lesújtó képet fest a WordPress fejlesztők piacáról. Kutatása fő területe a karbantartás területe volt. Néhány érdekesség: A tényeket úgy említem, hogy leírom a 2017. év végén készült felmérés végeredményét, és azt, hogy nálam hogyan működik a kiemelt …
Google Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek
Kiadta a Google a Keresőoptimalizálási (SEO) útmutató kezdőknek című (új) dokumentációját. A főbb témaköröket lejjebb mutatom be. Weboldal tulajoknak kötelező!
175. hiba – számlálóhibák
Biztosan látott már olyat, hogy egy betöltődik egy weboldal, és számlálók vannak rajta. Nem azokra a számlálókra gondolok, ami nagyon régen volt trendi (bár sok oldalon ma is van sajnos), hogy mennyien látták eddig a weboldalt, hanem ennek a modernebb, „marketingközpontúbb” verziójára. Pár példa „értelmes” számlálóra (ezeket érdemes lehet szerepeltetni …
Egy hónap Facebook nélkül – teljesítve!
2018. március 03-án, 11:22-kor kiléptem Facebook-ról. Na persze nem töröltem magamat, csupán kijelentkeztem a fiókomból. Nem végleg, csupán 31 napra. Nekem egyáltalán nem szerves része az életemnek Zuckerberg mesterműve, mint azoknak, akik egész nap a telefonjukat nyomogatják, hogy mások idióta megosztásait nézegessék, de azért egy-egy szempont miatt érdekes kihívásnak gondoltam. …