A legutolsó hibánál szóltam arról, milyen bosszantó és/vagy félrevezető lehet, ha az url-eket nem módosítják akkor, ha a címsort módosítják.
Hibáztam!
Most egy saját példán keresztül mutatom be, hogy mire érdemes még figyelni az url-ek kapcsán. Van egy bejegyzésem, amelynek a címe: 1,5 órás előadás a céges blogokról – eddig ennek a cikknek az urlje így nézett ki: “15-oras-eloadas-a-ceges-blogokrol” – ugye milyen félreérthető? Kattintás előtt azt hihetjük, hogy 15 órás előadás vár ránk.
Mi a megoldás?
Ha szám szerepel a cikk címében, érdemes ellenőrizni, és adott esetben manuális belenyúlással módosítani a tartalomkezelő rendszer által automatikusan generált url. Ezt én most utólag is megtettem, a fenti cikk url-vége immáron ez: “masfel-oras-eloadas-a-ceges-blogokrol”.
Jól jöhet! Ha pl. “10+1….” típusú cikket írunk, itt is felmerülhet a fentebb vázolt hiba.