A Google AdWords népszerű kulcsszótervező eszköze (használatáról itt olvashat) hamarosan megszűnik ingyenesnek lenni. Az eddigi információk alapján csak azok számára lesz ingyenes, akik bizonyos összeg felett költenek az AdWords-ben. A magyarországi, pontos, forintban kifejezett adatok még nem állnak rendelkezésre.
Keresőoptimalizálás során fontos lépés a kulcsszavak összeírása, ezért sokan felháborodva értesültek a Google tervéről. A jövőben is lesz ingyenes része, de ott csak nagyságrendileg fognak látszani a kulcsszavak forgalmára vonatkozó adatok, amely valljuk be sok esetben nem sokat ér majd, hiszen nem mindegy pl. egy 10 000-100 000 jelöléssel ellátott nagyságrendnél, hogy az valójában 10 001, vagy 99 999 keresést jelent-e. Hiszen a megfelelő kulcsszavak meghatározásánál fontos szempont, hogy lássuk az adott kulcsszóra való optimalizálás nagyjábóli megtérülését.
Tipp:
Kis eséllyel, de előfordulhat, hogy kis piac lévén Magyarországon nem jelenik meg a fent említett korlátozás. De érdemes felkészülni a legrosszabbra: Amíg még elérhető, addig érdemes a számunkra fontos kifejezések, kulcsszavak kulcsszókutatását elvégezni.
UPDATE, 2016/09/11
Már működik itthon is a korlátozás.
“Kis eséllyel, de előfordulhat, hogy kis piac lévén Magyarországon nem jelenik meg a fent említett korlátozás”
Hát ez nem jött be:-((
Már működik a korlátozás…
Kedves Zsolt!
Köszönöm a kiegészítést!
Szűcs Ádám