Megszűnik a szerző arcának megjelenítése a Google találati listáján

Nemrég jelentette be a Google, hogy hamarosan megszűnik a szerző arcképének megjelenítése (és a Google+ köreiben lévők számának jelzése) a találati listán. A változtatás célja az, hogy letisztultabb legyen a találati lista. Rossz nyelvek szerint az, hogy ne kattintsanak többen a fényképes találatokra, mint az AdWords hirdetésekre, amikből a Google-nek pénze van.

Miért rossz a Google-nek?
Mert a fénykép odavonzza az emberek szemét, és ha szimpatikus valakinek a profilképe, akkor könnyű elnyerni a bizalmat, és a “kattintást”.

Eddig jó – azért mondom, hogy jó, mert több kattintás volt fényképes találatokra – esetben ilyen volt egy találat, és nemsokára ilyen lesz:

A Google azt állítja, hogy “nem lesz kevesebb kattintás, ha nem lesznek arcképek a találati listán”. Ezt több országban, különböző szakértők által végzett tesztek cáfolják, ugyanis nagyjából 25%-al többen kattintanak egy olyan találatra, amely mellett megjelenik a szerző arcképe is.

A változatlan kattintásszám hogyan lenne lehetséges?
Úgy, ha a szerző nevére sokkal többen kattintottak, mint a kép miatt a találat “mögötti” weboldalra, így igazából nem egy weboldalra mentek sokan a találati listából, hanem a szerző Google+ fiókjára.

Halkan jegyzem meg: az új verzióban is szerepel a szerző kattintható neve, amely a Google+ fiókra visz.

 

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!