Keresőoptimalizálás: Kulcsszóválasztó eszközök 2. rész

A tegnapi Google Kulcsszótervezőt bemutató cikk után ismét egy online eszközt szeretnék megmutatni. Keresőoptimalizálás során mindig van néhány fő kulcsszó, amelyek a legfontosabbak, de ugyanilyen fontos dolog az is, hogy az ún. Long Tail kifejezésekre is jól szerepeljen a weboldalunk, mert a látogatók jó része ezeken keresztül talál rá a weboldalunkra.

Mik azok a Long Tail kifejezések?
Olyan kifejezések, amelyek egy kulcsszónál pontosabban határozzák meg, mire is irányul a keresésünk. Egy példa:

Long Tail kifejezések
A kép forrása: cleverinvestor.com

Miért érdemes ezekre odafigyelni?
Mert sokkal nagyobb a konverziós eredménye egy-egy Long Tail kifejezésre beeső látogatónak, mint egy sima kulcsszóra érkezőnek.

A fenti példánál maradva: Láthatjuk, hogy 5 részből áll a grafikon. Balról jobbra haladva egyre pontosabban határozza meg a kereső személy, hogy mit is akar. A jobb oldali kifejezésre elöl szerepelve szinte biztos, hogy olyan látogatókat kapunk, akik a mi ingatlanunk potenciális érdeklődői lehetnek. Míg a bal oldali kifejezésre keresők közül csak azok lehetnek potenciális vásárlók, akik Arizonában laknak, vagy oda szándékoznak költözni. Érezhető a különbség, ugye? A bal oldali kifejezésre presztízs elöl lenni, míg az 5 kifejezés közül  jobb oldal felé haladva a bevételi mutatók miatt fontos egyre jobban szerepelni. Ráadásul sokkal könnyebb az 5. kifejezésre az élre kerülni, mint az elsőre.

Honnan nyerhetünk Long Tail kifejezés ötleteket?
https://domainflotta.hu/domain/long-tail-kulcsszo linken található “Kulcsszó” mezőbe írjunk be egy kulcsszót, majd kattintsunk a “Javaslatok keresése!” gombra.

long-tail-kereso-01Más dolgunk nincs, a találatok egyből elérhetőek. Először egy összefoglaló lista látszik, majd lejjebb görgetve az ABC minden betűjéhez találunk további Long Tail kulcsszóötleteket:

long-tail-kereso-02

Ha a fentiek nem győzték volna meg a Long Tail kifejezésekre való optimalizálás hasznosságáról, kérem olvassa el régebbi cikkemet a témában, ahol egy magyar weboldal példáján keresztül mutatom be, hogyan befolyásolja drasztikusan a long tail kifejezésekre való jó Google-beli szereplés a weboldal látogatottságát.

“Keresőoptimalizálás: Kulcsszóválasztó eszközök 2. rész” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Nagyszerű ez a kulcsszóválasztó eszköz! És milyen ügyes marketing van hozzá kapcsolva!?! Azért ehhez annyit hozzátennék: sajnos (vagy nem sajnos) a Google ma már nem értékeli annyira a domain névben levő kulcsszavakat, mint régen. (Logikus is, hiszen ha olyan jelentősége volna, mint régen, akkor előbb utóbb amikor elfogynak a domain nevek, akkor egy nem kulcsszavas névvel nehezebb lenne felkerülni az élre. Amennyiben a long tail szavakat azért keresed, hogy legyen egy jó domain neved, akkor fontos ma már a könnyebb megjegyezhetőség. Egy long tail domain név akár nehezen gépelhető, diktálható is lehet.

Szólj hozzá!

A honlap cookie-kat használ. Részletek

A hatályos jogszabályok alapján kötelező tájékoztatni a látogatókat, hogy a weboldal ún. cookie-kat használ és tárol a számítógépén. Ha ezt nem szeretné, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását, vagy zárja be a weboldalt. Mik azok a cookie-k? Hogyan tudja tiltani a tárolásukat? Hogyan kezelem a személyes adatokat? Mindenre választ ad a részletes adatvédelmi és cookie tájékoztatóm.

Bezárás