Miért hiba?
Két fajtája van.
1. Google kereső az oldalon: Miért kell? Hogy a látogató továbbmenjen? Ha keresni akar, akkor meglátogatja a Google oldalát. Nem a Google kereső miatt fog valaki az oldalára menni.
2. Keresőmotor, ami az oldal tartalmában keres. Az már eleve rossz, ha valaki csak beépített keresővel találja meg az Ön oldalán a keresett tartalmat. Meg egyébként is, ha pont keresővel jutott az oldalára, nem ironikus, hogy az oldalán belül is keresni kell? Ha a Google több milliárd weboldal közül ki tudta keresni az Ön weboldalát, akkor Önnek mi szüksége van egy keresőre? Akkora tartalma van, mint az egész internet? Legyen bármilyen nagy is a weboldal, logikus, strukturált, témakörökre bontott felépítéssel egyértelműen megtalálhatónak kell lennie minden tartalomnak. Egy bizonyos méret felett, vagy egy hírportálnál természetesen elengedhetetlen a keresőmotor beüzemelése, az információáradat megszűrése végett. A hiba leírása természetesen a kis aloldalszámú oldalakra vonatkozik. Ha beépít keresőt, az működjön rendesen, sokszor találkoztam már olyannal, hogy kerestem oldalon belül, és nem találtam meg a kívánt tartalmat. Bosszantó. Támogasson minden karaktert, és legyen benne szabadszavas kereső is a minőségi szolgáltatás érdekében. A kereső a látogató végső „próbája”, legtöbben azért folyamodnak a használatához mert eltévedtek az oldalon. Ha ez sem segít, kilépnek.
Ezzel a ponttal kapcsolatban érkezett egy visszajelzés, melynek igazat adok, idézem:
„Habár írod, hogy a keresőmentesség csak a kisebb oldalakra vonatkozik, szerintem ott is jó lehet. Alapvetően ugyanis két típusra bonthatjuk a felhasználókat: a navigálós fajták, akik a menüpontokon végighaladva próbálják megkeresni a kívánt tartalmat, meg a keresősök, akik mindjárt azt keresik, hol lehet keresni. Ha nagyon konkrét infókat keresek, akkor én is azonnal a keresőhöz nyúlok, nem állok neki böngészgetni. Egy kereső inkább megnyugvást adhat, hogy “ha nagyon elvesznék a menürendszerben, még mindig próbálkozhatok ezzel”. Persze egyértelmű, hogy jól működőnek kell lennie.
Arról nem beszélve, hogy a saját keresők olyat is tudhatnak, mint a Google nem: azaz a találati listán kijelezhető a szerző, a dátum (akár a megírásé, akár a publikálásé), esetleg kategória/címke is.
A Google Custom Searchje egyébként megoldás lehet, ha nincs pénz/lehetőség saját keresőre az oldalra, de ahogy írtad, az könnyebben elviheti a látogatót.”