Hogyan töltse ki helyesen a legfontosabb meta elemeket?
Title
„A title, a weboldal címe, ami megjelenik a böngészők felső sávjában, illetve a keresők találati listáiban, az egyik legfontosabb tényező a keresőoptimalizálás során.
Sok szempontból fontos az oldalcím. Először is azért, mert egyike a keresők legfontosabb rangsorolási szempontjainak – például a Google számára ez a legfontosabb oldalon belüli tényező. Másodszor pedig azért, mert egy jól kitalált oldalcím jelentősen megnövelheti az oldal látogatóinak számát, főleg, ha az nem a találati lista élén jelenik meg.
Minden egyes oldalnak saját, egyedi címet kell adni (ez elősegíti a jó helyezést a keresőkben és növeli a kattintás valószínűségét), és lehetőleg a fontos szavakat kell a cím elejére tenni. Az oldalcímnek az oldal tartalmát kell néhány szóban összefoglalnia, úgy megfogalmazva, hogy az a látogató számára vonzó legyen. Azt is mondhatnánk, hogy a title a weboldal cégére. Ahogy korábban a bevásárlóutcákban cégérek csábították a vásárlókat az egyes üzletekbe, most az oldalcímnek kell a látogató kíváncsiságát felkeltenie.
Persze vannak még további tudnivalók, amikre a title tag használatakor figyelemmel kell lenni. Ilyen például a címsor maximális hossza. Különböző értékekkel lehet találkozni az interneten: 50 és 200 közötti számokat mondanak a források. Ha azonban a Google-re koncentrálunk, akkor elég egyetlen számot megjegyeznünk, ez pedig a 65.”
Forrás: http://www.onlinemarketingwelt.hu/keresooptimalizalas/a-title-tag-titkai.online-marketing
Description és a Keywords
„Eredetileg a weblapok leírására és besorolásuk megkönnyítésére találták ki. A description tag-ben elég egy-két mondatban tömören összefoglalni az oldal tartalmát, a keywords-ben meg maximum 10-12 kulcsszót szerepeltessünk. Mivel a látogatók előtt rejtve maradnak, ezért a weblapok létrehozói gyakran esnek túlzásba, teletömve mindenféle oda nem illő dolgokkal ezeket az elemeket. Emiatt a modern kereső programok bár beindexelik, de valószínűleg túl nagy jelentőséget nem tulajdonítanak a META elemeknek. Kivétel ezalól a Description meta elem Meta leírás, melynek a Google kereső fontosságot tulajdonít: gyakran ugyanis ez az elem jelenik meg a találati rangsorokban szereplő kivonatokban (kiváltképp, ha a leírás tartalmazza a keresett kulcsszavak egyikét). További információk a Meta leírás bejegyzésben találhatóak.”
Forrás: http://webni.innen.hu/MetaTagok