Hogyan csináljam, hogy jó legyen?
Az előző pontban már kitértem az oldalon belüli linkek kattintási szövegének kialakítására. Ez a pont arról szól, hogy hogyan lehet optimalizálni a belső linkek kialakítását:
• Ha bizonyos kulcsszavak, amelyek egy-egy aloldal nevei is, linkké alakulnak.
• Ha pl. egy hosszúra sikerült oldalt több oldalra bont, ne „Előző oldal” és „Következő oldal” neveket adjon, hanem pl. sorszámozza meg. Így a Google is könnyebben átjár az oldalakon (hiszen nem csak egy előző és következő link van, hanem több szám, így több aloldalt ér el közvetlenül), illetve a látogató is tudni fogja, hogy a weboldalon belül éppen hol tartózkodik. Ennél még jobb megoldás, ha részekre bontva van tagolva a hosszúra sikerült szöveg, és minden egyes rész alján ott van az összes rész címe, amely szövegek egyben linkek is, így a látogató dolga még jobban meg van könnyítve, arról nem is beszélve, hogy a Google is kulcsszavakhoz tudja kötni az oldaltöredékeket.
• Ha például egy blogot üzemeltet, érdemes egy olyan kiegészítőt feltenni, amely minden bejegyzés alatt kilistázza az adott cikkhez hasonló írásokat.