Rázd fel a közönségedet!

A cikk a Weboldal készítés tanfolyamos weboldalamra készült, ezért a tegeződés! Ha valakit ez zavar, elnézést érte!

Üzleti jellegű Facebook profilok, valamint klubok tekintetében mindig szem előtt kell tartani a valódi célt, mely valójában a weboldal látogatottságának növelése és szinten tartása, valamint az ebből következő vásárlások növelése.

Az első időkben, amikor létrehozod weboldalad Facebook profilját, a weboldalad látogatottsága növekedni fog, ám a megnövekedett látogatottság fenntartásához több szükséges a likebox, a like gomb, és a share gomb jelenléténél.

A Facebook közösséged tagjait aktívvá kell tenned, ami nem is nehéz feladat, hiszen a Facebookon az emberek érdekességeket keresnek, szeretnek tevékenyen részt venni különböző dolgokban.

Folyamatosan légy jelen!

A legalapvetőbb tevékenység, folyamatosan tudasd a rajongóiddal, hogy létezel.

A Facebook felhasználók nagy része igen sok klubhoz csatlakozik, és ha az adott klub nem ad hírt magáról, akkor feledésbe merül. Jelenleg is fel tudnék sorolni néhány klubot, melyhez csatlakoztam, ám csak a profilom megtekintése révén tudnám felidézni azokat, mert már régen megfeledkeztem róluk.

Ellenben van néhány klub, melyet kapásból fel tudok sorolni, mert nap, mint nap látom a bejegyzéseiket.

Példák:

Egy színész a Facebook profilján keresztül kiírta üzenőfalra, hogy előző nap egy sípályán volt, ahol kifeküdt, ezt egy jól sikerült fotóval illusztrálta.

Egy zenész kiírta üzenőfalra, hogy éppen stúdióban vannak.

Nem csak előadóművészek esetében működik. Egy ruházati kiskereskedés a Facebook profilján keresztül általában akciós ruhák fotóit teszi ki, de gyakran előfordul, hogy egy youtube videót (zenét), vagy egy jól sikerült fotót tesz ki, ami nem mondható relevánsnak, tehát nem kapcsolódik a ruházat témaköréhez.

Mindezek ellenére ez működik, mivel a rajongótábor ezt valahogy lereagálja, hozzászól, tetszését nyilvánítja, de ha sehogy nem reagál, akkor is látja a bejegyzést, nem felejti el a közösséget, amihez csatlakozott, tehát az adott profil jelen van valamilyen szinten a rajongók életében.

Érj el aktivitást!

A Facebook közösségek lehetőségének teljes mértékű kihasználása, illetve annak csúcspontja, ha képes vagy rá, hogy a rajongóid aktívak legyenek.

Az aktivitások minősége között is vannak különbözőségek. Ha eléred, hogy a bejegyzéseidhez hozzászóljanak, illetve egymással beszélgessenek a bejegyzés alatt, az már egy nagyon jó szint, hiszen minden újabb komment után kapnak értesítést, így újra és újra látják a bejegyzést, illetve a Facebook profilt.

Példa:

Behúzol a falra egy jól sikerült cikket, és hozzászólsz valami érdekeset, ami valóban figyelemfelkeltő, a legjobb, ha egy kérdést teszel fel. Az emberek késztetést éreznek, hogy a kérdésekre válaszoljanak.

Egy meteorológiai weboldal Facebook profilja, illetve annak üzemeltetője a minap kitett egy aktuális időjárás jelentést, és kommentben feltette a következő kérdést: „nálatok is esik az eső?” A kommentre több száz válasz érkezett, valamint a közösség tagjai egymásnak válaszolgattak a közben felmerülő kérdésekre.

A kérdés nagyon jó eszköz, hiszen az emberek többsége imádja, ha valaki kíváncsi a véleményükre. Ezt érdemes kihasználni.

Az aktivitás csúcsa, ha sikerül bevonnod a rajongóidat valamilyen játékba, szavazásba, versenybe. Ebben az esetben folyamatosan figyelik, hogy mi történik azon a területen.

Egy képregény weboldal Facebook profilja kiírt egy versenyt, mindössze a weboldalon kellett három kérdésre válaszolni. Ezek igen egyszerű kérdések voltak, valamint a nyeremény is filléres volt, ám a közösség tagjait megmozgatta, és a játék ideje alatt igen magas volt a látogatottsága a weboldalnak.

El ne felejtsd!

Bármilyen szinten készíted el saját weboldalad Facebook profilját, többet tettél, mintha nem lennél jelen.

Nem szükséges professzionális közösségi marketing szakembernek lenned ahhoz, hogy tegyél valamit látogatottságod növelése érdekében.

Egyetlen fontos momentum van, amit soha ne felejts el. Legyen profilod, legyen egy likebox a weboldaladon, és ne felejtsd el a like és a share gombot. Ha ez megvan, ez már fél siker.

Ez a cikk egy 4 részes cikksorozat része. A további részek, és a megjelenésük dátuma:

  1. A Facebook több mint divat (2011. augusztus 16.)
  2. Facebook likebox minden weboldalra (2011. augusztus 18.)
  3. Oszd meg és uralkodj! (2011. augusztus 23.)
  4. Rázd fel a közönségedet! (2011. augusztus 25.)

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!