169. hiba: Regisztrációhoz kötött vásárlás webshopban

Miért hiba a regisztrációhoz kötött vásárlás?

Kevesebben fognak vásárolni: nem mindenki hajlandó megadni annyi adatot egy termék miatt, mint amennyit „szokás” egy regisztráció alkalmával. Minél egyedibb a termék, annál alacsonyabb a lemorzsolódás a regisztráció miatt. De kérdés: megéri akár egy vevőt is veszíteni a kötelező regisztráció miatt?

(Első alkalommal) lassabbá teszi a rendelést, nem felhasználóbarát megoldás. Persze a visszatérő vásárlók számára könnyebbséget jelent, ha 2. alkalommal a felhasználónevet és jelszót megadva minden korábbi adata az eltárolt verzióból bekerül a rendelésbe.

Lehet ezt fokozni?

Persze! Tökélyre fejlesztette egy magyar webshop a rendelés-regisztráció során ezt a hibát: a rendelés leadása után jön egy „Automata Megrendelés Visszaigazolás” (igen, így, csupa nagy kezdőbetűkkel) tárgyú levél, amiben „elrejtettek” egy „megerősítő” linket, mert nem elég megerősítés az, hogy valaki rendelt, meg kell azt még egyszer erősíteni. Persze értem, hogy a kamu e-mail címeket akarják kiszűrni, de véleményem szerint irtózatos veszteséget termelhet ez a megoldás, mert ez a visszaigazoló levél az, amire az emberek csak rápillantanak, a megrendelt termékeket és azok árait és mennyiségét ellenőrzik, nem a körítő szöveget böngészik.

kattints-1

Mentségükre szóljon, hogy 75 percre az előző e-mail kiküldése után jön egy „Nincs megerősítve a megrendelés!” tárgyú e-mail, amely figyelmeztet arra, hogy nem lett megerősítve a rendelés. Persze ebben az e-mailben nincs benne a megerősítő link, vissza kell keresni az eredeti megrendelést tartalmazó levelet. De ezek szerint érezték a fejlesztők/üzemeltetők, hogy valami nem stimmel a rendszerükkel, különben nem lenne szükség ilyen utánkövető e-mailre.

kattints-2

Mi a megoldás?

Véleményem szerint az „arany középút” a következő: Ne tegyük KÖTELEZŐVÉ a regisztrációt vásárláskor, de legyen LEHETŐSÉG! Így a fent említett hátránnyal nem találkozik az, aki gyorsan akar rendelni, de a leírt előnyt elérheti egy visszatérő vásárló.

„De akkor majd „kamu” rendelések fognak jönni!”
Aki ilyet akar leadni, az nem fogja sajnálni a regisztrációra fordított időt.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!